Povratak Formule 1 na atraktivne azijske staze u Singapuru i Japanu nije prošao po planiranom. Iako smo gledali dobre utrke u obje zemlje, oba su vikenda kompromitirani s padanjem kiše, zbog čega su utrke vidjele duge crvene zastave.
Utrke u Singapuru i Japanu nisu bile ni kompletno završene. Obje utrke završile su nakon tri sata od planiranog početka utrke zbog dugih prekida, tako da se u nijednom slučaju nije odvozio planirani broj krugova u utrci.
I dok je utrka u Singapuru došla skoro do kraja, ona u Japanu značajno je skraćena i zamalo se ponovio slučaj iz Belgije. Naime, utrka je krenula u prilično kišnim uvjetima u planiranih 14 sati po lokalnom vremenu. Već u prvom krugu na stazu je izašao Safety Car, a u trećem krugu proglašena je crvena zastava.
Utrka se nastavila tek nakon više od sat vremena prekida, a na kraju je slavio Max Verstappen koji je bio klasa za sebe. Nizozemac je u utrci potvrdio i svoj drugi naslov svjetskog prvaka, ali ističe kako su sportu potrebne kvalitetnije kišne gume za ovakve utrke, a čak je ponudio svoju pomoć u razvoju kvalitetnijih guma,
“Ne želim kritizirati bilo koga, ali mislim da su nam potrebne bolje kišne gume. Pogledajte samo što se moglo u ’90-ima ili ranim 2000-ima s ogromnom količinom vode na stazi.”
“Vrlo rado bih imao testirane od nekoliko dana i isprobao različite vrste guma. Trebaju nam bolje kišne gume jer su ekstremno kišne gume spore i doista ne nose mnogo vode sa sobom. Zato svi žele što prije promijeniti gume na intermediate, jednostavno su puno brže po krugu.”
“Mogli ste vidjeti iz kruga u krug, bili smo na ekstremno kišnim gumama pa na intermediateu, odmah smo bili barem pet sekundi brži i to je previše. Zato nitko ne želi voziti na njima.”
Max Verstappen
Verstappen smatra da je prije 20 godina bilo puno lakše
Svakako je zabrinjavajuće što sve češće umjesto utrkivanja gledamo praznu stazu u kišnim uvjetima. To je trend koji se razvija u sportu u posljednjim godinama, a s trenutnim stanjem nisu zadovoljni ni vozači.
Najveći je problem velika količina kišnog spreja koji otežava vidljivost vozačima. Ono oko čega se slažu svi jest da F1 treba smisliti rješenje kako bi ponovno gledali utrkivanje po kiši, a ne tmurne oblake i vozače u garažama.
“Bilo bi vrlo teško voziti na ekstremno kišnim gumama po kiši kakva je padala kada je bila crvena zastava. Međutim, prije 20 godina bilo bi savršeno dobro voziti u tim uvjetima, tako da sigurno mora postojati nekakvo rješenje.”
“Ovo nije kritika, vrlo rado bih pomogao. Trebali bi pokušati. Možda možemo organizirati više testiranja po kiši i raditi zajedno kako bi pokušali pronaći bolje gume da barem imamo priliku doista voziti po kiši.
“Kišna utrka nije kada odvozite dva kruga na ekstremno kišnim gumama, pa se prebacite na intermediate. Kišna utrka normalno se vozi po teškoj kiši.”
Max Verstappen
Objava Verstappen ponudio svoju pomoć u razvoju kvalitetnijih kišnih guma pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić