Max Verstappen nastavio je svoj niz uspjeha. Šestu uzastopnu pobjedu, a ukupno osmu u Svjetskom prvenstvu Formule 1 2023. ostvario je na Velikoj nagradi Velike Britanije. Vozaču Red Bulla to je prva pobjeda na britanskom Grand Prixu, ali druga u karijeri na stazi Silverstone. Slavio je 2020. na utrci 70. obljetnice Grand Prix utrkivanja u Formuli 1.
Na pobjedničkom postolju pridružila su mu se dva britanska vozača, što je razveselilo domaću publiku. Odličnu utrku odvozio je Lando Norris u McLarenu i osvojio drugo mjesto. Lewis Hamilton profitirao je pri izlasku sigurnosnog automobila na stazu i probio se na treću poziciju u svom Mercedesu, ispred Oscara Piastrija i svog momčadskog kolege Georgea Russella.
Sergio Perez s 15. se mjesta probio do šestog, a bodove su još osvojili Alonso, Albon, Leclerc i Sainz. Bila je to loša utrka za Ferrari, a najgore se u Engleskoj proveo Alpine, čija su oba vozača bila prisiljena odustati.
Pole position na Velikoj nagradi Velike Britanije imao je Max Verstappen u Red Bullu. Nizozemcu je to peta najbolja startna pozicija u nizu. Veliko iznenađenje kvalifikacija bili su vozači McLarena, Lando Norris i Oscar Piastri, koji su se smjestili na drugu i treću poziciju, dok su na četvrtoj i petoj završili Ferrarijevi aduti, Charles Leclerc i Carlos Sainz.
Vremenska prognoza sugerirala je 40 posto vjerojatnosti za kišu tijekom utrke, no start je na Silverstoneu odrađen po suhom asfaltu. Temperatura zraka bila je 22 stupnja, a temperatura staze 28 stupnjeva Celzija. Što se izbora guma tiče, većina je odabrala srednje tvrdu komponentu. Na softu su startali George Russell (šesto mjesto), Esteban Ocon (13.), Yuki Tsunoda (16.) i Nyck de Vries (18.). Hard su pak izabrali Nico Hülkenberg (11.) i Valtteri Bottas koji je nakon subotnje diskvalifikacije startao sa začelja poretka.
Na startu je Norrisov McLaren puno bolje ‘potegnuo’, na oduševljenje domaće publike. Lando je poveo utrku i prvi put nakon više od deset godina (Hamilton, 2012.) McLaren se našao na vodećoj poziciji u utrci na stazi Silverstone. Piastri je također imao dobar start i zaprijetio je Verstappenu, ali nije se uspio maknuti sa svog trećeg mjesta. Russell je uspio razdvojiti dva Ferrarija. Prošao je Sainza, a odmah napadao i Leclerca u prvom dijelu utrke.
Hamilton je imao pogrešku u trećem zavoju te je za kratko izletio sa staze, a vratio se na devetom mjestu. Dvije pozicije na startu je napredovao Alonso, a dvije nazadovao Albon. Od vozača nešto niže u poretku, Tsunoda je profitirao za tri pozicije, dok je Hülkenberg izgubio tri. Perez se na početku nije uspio probiti prema naprijed, držao je 15. poziciju.
U petom krugu Verstappen je uz asistenciju DRS-a uspio uzvratiti Norrisu i preuzeti vodeću poziciju. McLareni su nastavili juriti za njim na drugom i trećem mjestu te su držali jako dobar tempo. Leclerc je na četvrtom zaostao već nakon sedam krugova zaostajao sedam sekundi za Piastrijem, a pritiskali su ga Russell i Sainz. Hamilton se uspio vratiti na sedmu poziciju pretjecanjem Alonsa.
Perez baš nije brzo napredovao, a u borbi za 13. poziciju imao je manji kontakt s Hülknebergom, pri čemu je Haasovom vozaču oštećeno prednje krilo i morao je otići u boks. U desetom krugu ostali smo bez Ocona. Iz momčadi Alpine pozvali su svog vozača u boks zbog kvara na bolidu.
Kad su bitke iz uvodnog dijela utrke malo popustile, putem radio veze se najviše komuniciralo o tome hoće li pasti kiša. Verstappen se žalio na ponašanje bolida i dosta jake nalete vjetra. Što se prvih deset tiče, najveće su se borbe vodile za peto (Leclerc protiv Russella) i osmo (Alonso protiv Gaslyja) mjesto. Perez je u krug deset najboljih ušao u 17. krugu kad je konačno prestigao Albona u Williamsu. Za vodećim Verstappenom Meksikanac je tada zaostajao 21 sekundu.
Russell je bio na mekšim gumama, imao je i prednost DRS-a, no bezuspješno je napadao Leclercov Ferrari. Mercedesovom vozaču posao je olakšao upravo Leclerc, odlaskom u boks u 19. krugu. Monegaški se vozač vratio na stazu na 12. mjestu, a na bolidu je sada imao tvrđu smjesu. Ferrari je vrlo rano pozvao svog vozača, ostali nisu reagirali na to, već su nastavili prema svojim strateškim planovima.
Uslijedila je mirnija faza utrke. Na polovici utrke, nakon 26 krugova, Verstappen je imao skoro sedam sekundi prednosti, a Piastri se vozio otprilike dvije sekunde iza Norrisa. U prvih deset svi su držali svoje pozicije, a nije bilo ni ulazaka u boks sve dok se na promjenu guma nije uputio Carlos Sainz u 27. krugu. Vratio se na 12. mjestu, iza Strolla, kojeg je krug-dva ranije na stazi prestigao Leclerc.
Russell je na softu izdržao do 29. kruga, kad je ušao u boks po medium. Nije to bilo idealno odrađeno ispred garaže Mercedesa – loša vijest za vozača Mercedesa: vratio se na stazu iza Leclerca, ali brzo je počeo pritiskati Ferrarijevog vozača na stazi. U 32. krugu utrke Russell je odradio lijepo pretjecanje u izravnom duelu s Leclercom.
Postalo je tada prometno u boksu. Svoja zaustavljanja odradili su Piastri, Gasly, Stroll… a onda u 33. krugu žuta zastava i virtualni sigurnosni automobil. Otkazao je motor na Haasovom bolidu Kevina Magnussena i Danac se zaustavio na stazi. Leclerc je tada odradio svoje drugo zaustavljanje, dok su preostali vozači iz vrha odlazili u boks na svoju prvu promjenu guma.
Na stazu je morao sigurnosni automobil, a nakon velike akcije u boksu poredak prvih deset bio je: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Alonso, Sainz, Perez, Albon, Leclerc. Dakle, najviše je profitirao Hamilton, koji se dočepao trećeg mjesta. Što je zanimljivo, Verstappen je s mediuma prešao na soft, a Norris na hard. Hamilton i Alonso bili su na mekšoj smjesi, Piastri na tvrđoj, a Russell na srednjoj.
Sigurnosni automobil sklonio se na ulasku u 39. krug. Verstappen je savršeno odradio restart i odmah pobjegao pratiteljima te odvozio novi najbrži krug utrke, dok se Norris brzo našao u problemima i morao se braniti od Hamiltona. Priuštili su odličnu bitku britanskoj publici, a Norris je odbio prva dva napada.
Stroll se našao na radaru sudaca jer je u borbi za 11. mjesto obišao Gaslyja uz izlazak izvan granica staze. Suprotno očekivanjima, suci su prosudili da Stroll nije napravio ništa pogrešno. Deset krugova do kraja utrke, poredak prvih deset još je uvijek bio identičan kao za vrijeme vožnje iza sigurnosnog automobila.
To se promijenilo u 44. krugu. Perez je uspio prestići Sainza, a Španjolac je izgubio na brzini pa su to iskoristili Albon i Leclerc. Sainz je pao na deseto mjesto, a Gasly je iza njega uzvratio Strollu za prijašnji duel. Alpineov vozač otišao je korak dalje pa napao i Sainza, no nije uspio u prvom pokušaju. Gasly se potom našao u novom okršaju sa Strollom. Kanađanin je opet izašao sa staze pa pri povratku udario u Alpine. Zbog oštećenja bolida Gasly je morao odustati, a suci su otvorili istragu Strollovog poteza i kaznili ga s pet sekundi. Završila je tako očajna nedjelja za Alpine, s dvostrukim odustajanjem.
Pet krugova do kraja promjena se dogodila na šestom mjestu, kad je Perez uspio proći Alonsa.
Verstappen je bez poteškoća stigao do nove pobjede. Norris je na cilju zaostao malo manje od četiri sekunde, a Hamilton pet i pol sekundi za pobjednikom. Piastri je došao do rezultata karijere četvrtim mjestom, ispred Russella i Pereza. Alonso je sedmi, Albon osmi, a Ferrarijevi su vozači uzeli minimalne bodove – Leclerc za deveto, a Sainz za deseto mjesto.
Objava Verstappen prvi put osvojio VN Velike Britanije, dva Britanca na postolju pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak