Treći slobodni trening na Velikoj nagradi Saudijske Arabije pripao je Maxu Verstappenu, baš kao i prva dva u petak. Nizozemac za volanom Red Bulla bio je uvjerljiv i dočekuje kvalifikacije s najbržim krugom u vremenu 1:28,485. Iza njega poredali su se Sergio Perez u drugom Red Bullu te Fernando Alonso i Lance Stroll u bolidima Aston Martina. Krug pet najbržih zaključio je George Russell u Mercedesu.

Nakon što je Max Verstappen obilježio prvi dan Velike nagrade Saudijske Arabije najbržim krugovima na oba slobodna treninga, treći je trening započeo u 16:30 po lokalnom vremenu. Temperatura zraka bila je 27° Celzija, dok su na asfaltu izmjerena 42°. Nebo iznad Džede nije bilo sasvim vedro, ali uvjeti su bili suhi i stabilni.

Kad je počelo odbrojavanje 60 minuta posljednjeg treninga uoči kvalifikacija, vozači i timovi djelovali su uglavnom nezainteresirano. Neki vozači uopće nisu bili u garažama, a rijetki su se uopće približili svojim bolidima. Tišinu na stazi Jeddah Corniche prekinuli su Lance Stroll i Fernando Alonso, koji su izašli na stazu na srednje tvrdim gumama, odvozili instalacijski krug pa se vratili u garaže bez vožnje mjerenih krugova. Trening je u potpunosti morao propustiti Nyck de Vries jer je AlphaTauri morao promijeniti pogonsku jedinicu u njegovom bolidu.

Potom je uslijedio još jedan period mira i tišine, a ozbiljnija akcija na stazi počela je nakon desetak minuta, kad su se na stazi pojavili vozači McLarena, Alpinea, ali i Verstappen u Red Bullu na tvrđoj smjesi guma. Izbor guma bio je prilično šarolik za taj prvi dio treninga, sve tri komponente bile su u prometu na različitim bolidima.

Što se prvih mjerenih krugova tiče, najbolji je posao odradio Pierre Gasly u Alpineu na softu. Njegovo vrijeme kruga bilo je 1:30,718. Francuza su s vrha skinuli vozači Mercedesa. George Russell vozio je 1:30,476 i zasjeo na prvo mjesto, a Lewis Hamilton bio je samo 16 tisućinki sporiji i smjestio se na drugu poziciju. Obojica su te krugove odradili na mekšim gumama. Gasly je tada bio treći na softu, Verstappen četvrti na hardu, a Charles Leclerc peti u Ferrariju na mediumu.

Nakon prvih 20 minuta imali smo šest vozača koji još uvijek nisu odvozili mjereni krug. Verstappen je na tvrđoj smjesi guma postavio vrijeme 1:29,882 i preuzeo prvu poziciju, a sa zaostatkom od 53 tisućinke sekunde drugi je bio bivši Maxov kolega, Gasly u Alpineu. Francuska je momčad dobro izgledala u petak, a u dobrom je ritmu nastavila na posljednjem treningu prije kvalifikacija.

Verstappen je uspio još malo popraviti svoj najbrži krug na tvrđim gumama, ali više nije držao prvu poziciju jer je njegov sadašnji kolega odradio dobar krug na ranije korištenom softu. Vrijeme Sergija Pereza bilo je 1:29,417. U tom središnjem dijelu treninga na stazi se stvorila prilična gužva, a onda neke vozače promet omete u njihovim brzim krugovima. To je neizbježno, a ovom smo prilikom vidjeli kako je jedan od Aston Martina zasmetao Hamiltonu.

Poredak prvih deset na polovici treninga bio je: Perez, Verstappen, Gasly, Ocon, Russell, Albon, Hamilton, Norris, Leclerc, Sainz. Ponovno je uslijedio period zatišja na stazi, a bolidi su većinom bili u svojim garažama. Publiku na tribinama i pred malim ekranima zabavljali su vozači Ferrarija, koji su nizali krugove na srednje tvrdim gumama. Sudeći po vremenima tih krugova, imali su u bolidima i pozamašnu količinu goriva.

S obzirom na oblačno vrijeme, temperatura staze je padala tijekom treninga, tako da su uvjeti u tom pogledu bili nešto sličniji onima u večernjim kvalifikacijama, nego što se to moglo očekivati.

Alpineovi piloti išli su u nove brze krugove na softu. Gasly je uspio popraviti svoj rezultat i spustiti se ispod tri desetinke zaostatka za Perezom, a Ocon je u svom krugu preživio jednu vrlo opasnu situaciju. Bolid mu je zaplesao na izlasku iz jednog brzog zavoja i Francuz ga je jedva smirio i izbjegao udarac u zaštitnu ogradu.

U završnih 20 minuta krenulo se u lov na nešto “ozbiljnije” rezultate. Perez je pomaknuo granicu odvozivši krug u vremenu 1:29,127. Alonso je bio gotovo pola sekunde sporiji od Meksikanca, dovoljno za četvrto mjesto, malo iza Hamiltona. Čekalo se Verstappena, koji je odgovorio najboljim vremenima svih sektora i skočio na prvo mjesto s rezultatom 1:28,756. Dobar krug odvozio je Oscar Piastri u McLarenu i zatvorio krug pet najboljih u tom trenutku.

Još jedan opasan trenutak dogodio se između Verstappena i Norrisa. Nizozemcu iz momčadi nisu na vrijeme dojavili da je McLaren iza njega u brzom krugu. Max se odmah ispričao Landu, a direkcija utrke zabilježila je taj incident. Verstappen se naljutio na inženjera pa odvozio novi najbrži krug – 1:28,660. Perez je bio skoro pola sekunde sporiji, a na treće i četvrto mjesto došli su vozači Aston Martina. Međutim, Alonso i Stroll kasnili su za Maxom više od osam desetinki sekunde.

Konačno, u zadnjih deset minuta na stazi se s mekšim gumama pojavio Ferrari. Međutim, vremenima prvih brzih krugova Leclerc i Sainz nisu oduševili. Obojica su bili na vremenima 1:29,8 i smjestili se na deseto i 11. mjesto. Verstappen je u međuvremenu još malo popravio svoj najbolji rezultat, završio je trening s vremenom kruga 1:28,485. Nizozemac je lakoćom dobio i ovaj završni trening prije kvalifikacija u Džedi.

Objava Verstappenu najbrži krug i na posljednjem treningu u Džedi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak