Williams je imao, za današnje standarde, prilično uspješnu sezonu. Definitivno je bila bolja od ranijih sezona, iako je šteta što ekipu iz Grovea već jako dugo ne vidimo u redovitoj borbi za pobjede. U zadnjih 20 sezona ostvarili su samo dvije pobjede: u Brazilu je 2004. pobijedio Juan Pablo Montoya, a zadnja pobjeda je ostvarena sada već davne 2012. od strane legendarnog Pastora Maldonada.
Te posljednje pobjede su ostvarene dok je ekipa bila u vlasništvu obitelji Williams. Nakon što su dotakli samo dno, 2020. je ekipu otkupio Dorilton Capital. Ta sezona je bila i prva u kojoj nisu osvojili ni boda. Ove sezone su ostvarili najbolji rezultat otkad je ekipa u vlasništvu Doriltona, iako je to daleko od onoga na što su navijači Williamsa navikli kroz povijest.
Zadnje dvije sezone ekipu na površini održava Alexander Albon. Njegove momčadske kolege su uglavnom bile beskorisne, što je pomalo ružno reći. U 2022. je Albon skupio četiri od ukupno osam bodova koliko je Williams zaradio, a ove sezone je samo Albon skupio čak 27 od 28 bodova koliko je imao Williams nakon Abu Dhabija. I taj bod je Sargeant zaradio tek nakon diskvalifikacije Hamiltona i Leclerca u Austinu.
Ipak, u ekipi vlada pozitivna energija i s puno entuzijazma očekuju početak iduće sezone. Dolazak “It’s Jamesa” Vowlesa na čelo ekipe je donio pozitivan pomak naprijed. Posebno su živnuli u drugom dijelu sezone kada su postali redovitiji “posjetitelji” Q2 i Q3 u kvalifikacijama (prije svega mislim na Albona, Sargeant se dosta više mučio).
2023. | Williams |
Najbolja startna pozicija: | 5. mjesto (Albon u Las Vegasu) |
Broj plasmana u Top 10 u GP utrkama: | 8 |
Broj plasmana na pobjedničko postolje: | 0 |
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: | 7. mjesto (Albon u Kanadi i Italiji) |
Najbolji momčadski rezultat u utrci: | VN Italije 7. i 13. mjesto |
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: | VN Katara – 7. mjesto |
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: | 28 |
Pozicija u poretku konstruktora: | 7. |
Sezona je počela sa solidnim izdanjem u Bahreinu gdje je Albon uspio osvojiti prvi bod u sezoni desetim mjestom. Zatim su se zaredale utrke bez bodova s najboljim rezultatima u Azerbajdžanu i Miamiju kad je Albon bio 12., dok je Sargeantu maksimalni domet bilo 16. mjesto. Možda najgora od svih tih utrka je bila u Australiji kad je Albon odustao zbog velikog izlijetanja, zbog čega je utrka prekinuta, a Sargeant je odustao nakon sudara s de Vriesom nakon novog starta u 56. krugu. Ipak je zabilježio plasman jer je odvozio više od 90% krugova.
Razvoj bolida tijekom sezone je donio bolje rezultate najprije u Kanadi i Silverstoneu, a potom su uslijedile uspješne utrke u Zandvoortu i Monzi te Austinu i Meksiku. Maksimalno je iskorištena prednost bolida na brzim stazama jer je Williamsov bolid imao dobru maksimalnu brzinu. Ustvari, samo je Albon to iskoristio maksimalno. Možda je u tome izuzetak utrka u Zandvoortu, na stazi koja po karakteristikama nije trebala odgovarati Williamsu. Umjesto da istakne sve mane bolida, Albon je tu nakon odlične vožnje ostvario drugi najbolji rezultat sezone, osmo mjesto. Zasigurno je najbolji trenutak za ekipu bilo osvajanje pete i šeste startne pozicije u kvalifikacijama u Las Vegasu. Iako nisu ostvarili dobar rezultat u utrci, lijepo je bilo vidjeti Williams makar na kratko u prednjim startnim redovima.
Williams u 2023. | Albon vs Sargeant |
Međusobni omjer u kvalifikacijama: | 22 – 0 |
Međusobni omjer u utrkama: | 18 – 3 |
Osvojeni bodovi: | 27 – 1 |
S vozačke strane, najzaslužniji za poziciju u kojoj se Williams našao je bez imalo sumnje Albon. U kvalifikacijama je Sargeanta pojeo za doručak. U utrci također, jer iako po statistici ispada da je Sargeant bio bolji od Albona u tri utrke to je zbog toga što je Albon u te tri utrke odustao, dok su oba vozača odustala u Japanu te ta utrka ne ulazi u tu statistiku. A i definitivno je Albon ove sezone odvozio više kilometara nego Sargeant milja.
Početkom sezone Sargeant je po tempu bio koliko toliko blizu Albona, no kako je sezona tekla i kako se bolid razvijao Albon je tako bio sve bolji i sve brži. Za to vrijeme Američki orao je radio grešku za greškom i sve više je počinjao sličiti na Latifija kada se samo čekala žuta zastava ili prekid zbog njegova izlijetanja. Crna serija je trajala od Mađarske do Loganove utrke na domaćem terenu u Austinu kad je osvojio svoj prvi i jedini bod.
Iako je imao slabu sezonu, Sargeant je ipak ostao u Williamsu i za iduću sezonu. Od Williamsa se očekuje da iduće sezone makar zadrže sedmu poziciju u prvenstvu, a ako bi je uspjeli nadmašiti to bi bilo ravno osvajanju prvenstva. Šef James ima velika očekivanja i od Sargeanta i od cijele ekipe za sljedeću sezonu, a posebno će Amerikanac biti pod povećalom jer mora opravdati ukazano povjerenje.
“Bolje je nego smo se nadali, pogotovo kad vidite da smo se početkom sezone borili s McLarenom koji se u drugom dijelu sezone borio za postolja i pobjede.”
“Naš je cilj biti još uspješniji. Od plasmana izvan bodova smo u drugom dijelu sezone došli do stalne borbe za bodove, što je veliki napredak u odnosu na sezonu ranije. Kako sam rekao, naš je cilj nastaviti napredovati, za što je potrebno uložiti još veći trud.”
James Vowles, šef Williamsa
I mi se također nadamo da ćemo uskoro opet gledati Williams kao redovitog osvajača bodova, potom i kao redovitog osvajača postolja te poneke pobjede. S obzirom na povijesni značaj ekipe, njihovo je mjesto u borbi s McLarenom i Ferrarijem, a ne s Haasom i AlphaTaurijem na dnu.
Objava Williams u 2023.: Na putu povratka na vrh pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić