Nedjeljna utrka za Veliku nagradu Azerbajdžana nije bila posebno interesantna. Toto Wolff, ali i drugi šefovi momčadi i vozači, smatraju da je odluka FIA-e da se skrati DRS zona na pravcu učinila utrku u Bakuu teškom za pretjecanje.
Utrka za Veliku nagradu Azerbajdžana obilježena je raspravama oko toga je li potrebno mijenjati format sprint vikenda. Mnogi smatraju da je promjenom formata sprint vikenda, pozornost s nedjeljne utrke pala na sprint utrku. I čini se prema glavnoj nedjeljnoj utrci, rezultat je upravo takav. Na nedjeljnoj utrci najzanimljiviji trenuci bili su, čini se, Alonsovo pretjecanje u četvrtom zavoju, Norrisovo pretjecanje u zavoju broj pet te ulazak Ocona u boks tijekom zadnjeg kruga utrke, kada su djelatnici parc ferméa već počeli postavljati postolje, iako Francuz još nije obavio obveznu promjenu guma.
Nedostatak akcije na glavnoj nedjeljnoj utrci pokazuje da trenutna generacija bolida ne omogućuje blisko praćenje, iako su pravila koja su stupila na snagu 2022. tvrdila da će tako biti. Šef Mercedesa, Toto Wolff, poslije utrke bio je dosta kritičan što nije bilo dovoljno akcije u utrci te smatra da je ovo dovoljan dokaz i momčadima i menadžmentu Formule 1 da trenutna pravila ne funkcioniraju.
”Danas nije bilo napeto. Nije bilo pretjecanja, čak ni s velikom razlikom u brzini. To nije bilo zabavno za gledati. Moramo analizirati vikende koji sadrže sprint utrke, gdje postoje pozitivni aspekti koje možemo izvući, ali sve se na kraju svodi na utrkivanje.”
”Potrebne su nam žestoke borbe, također mislim da je vrhunac bio jučer u sprintu, kada su se George i Max mogli boriti. Ovaj put toga nije bilo. Čak i ako ste unutar 0,2 sekunde vrlo je teško pretjecati, gotovo nemoguće, osim ako drugi vozač ne napravi grešku. Stvarno trebamo sve temeljito proučiti i vidjeti kako možemo izbjeći dosadne utrke”, rekao je Wolff nakon utrke u Bakuu.
Nije samo šef Mercedesa bio kritičan zbog nedostatka pretjecanja, vozači su također izrazili nezadovoljstvo što je FIA odlučila skratiti DRS zonu u Bakuu za 100 metara. Iako FIA ima pravo prilagoditi aktivacijsku točku za DRS zonu, promjene se obično temelje na prikupljenim podacima s posljednjih utrka na toj stazi i na prethodnim utrkama tijekom trenutne sezone.
Stoga, nikome nije jasno na temelju čega je FIA odlučila skratiti DRS zonu. Vozači su imali sastanak s direktorom utrka Formule 1, Nielsom Wittichem, ali promjene nisu napravljene, niti je problem riješen za glavnu utrku nakon što je na sprint utrci primijećen nedostatak pretjecanja.
Lewis Hamilton, koji je u jednom trenutku nedjeljne utrke tražio od svoje momčadi da mu da više snage dok je lovio Ferrarijevog Carlosa Sainza, bio je jedan od mnogih vozača koji su smatrali da nova DRS zona nije dovoljno duga.
”Ove su godine skratili DRS na pravcu, ne znam zašto su to napravili. Uvijek smo imali odlične utrke kada je DRS bio uključen. Kada se uključi DRS, bilo je prekasno. Je li danas bilo puno pretjecanja? Eto, tu vam je dogovor”, rekao je sedmerostruki svjetski prvak.
Lando Norris, koji je završio svoju utrku na devetom mjestu, bio je dosta kritičan, nakon što je veći dio utrke ostao ”zaglavljen” iza Estebana Ocona i Nica Hülkenberga te nije mogao iskoristiti svježinu svojih guma. Također, upitan je ima li uopće smisla imati kraću DRS zonu:
”Ne, nimalo. Svi vozači su to doveli u pitanje na sastanku vozača. Praktički je nemoguće pretjecati, pogotovo s našom brzinom na pravcu. Naročito s obzirom na to koliko je kratka DRS zona sada u usporedbi s prošlogodišnjom. Učinio sam sve što sam mogao da ostanem u koraku s bolidima ispred”, rekao je Norris.
Iako je bio pobjednik utrke i Sergio Perez imao je nešto za reći povodom skraćenja DRS zone:
”Osjećam da ovi bolidi generiraju više potisne snage i zbog toga bolidi iza imaju više problema s praćenjem. Po mom mišljenju, nije u redu što su skratili DRS zonu jer već sada je teže pretjecati nego što je bilo prošle godine, tako da to je nešto što bismo trebali pregledati.”
No, iako se bolidi ne ponašaju onako kako se od njih očekivalo, Wolff smatra da nije potrebno mijenjati pravila zbog jedne utrke, nego da je potrebno otkriti zašto je utrka u Bakuu bila dosadna.
Objava Wolff nakon utrke u Bakuu: Trebamo istražiti kako izbjeći dosadne utrke pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Stjepan Feketija