Osmerostruki svjetski prvak Mercedes u srijedu ujutro predstavio je novi W14 s kojim se nadaju konkurirati za pobjede i postolja u 2023. godini. U prvom je planu, naravno, crna livreja, koju je Mercedes koristio 2020. i 2021. u sklopu velike kampanje konstruktora protiv rasizma.
Ipak, s implementacijom novih tehničkih regulacija Mercedes je odlučio vratiti staru, prepoznatljivu srebrnu livreju. Na kraju dana, srebrna je boja sinonim za Mercedes, skoro pa kao što je crvena za Ferrari. Međutim, čini se da Mercedesu nije previše stalo do tradicije, a ni do globalno poznatog nadimka ‘srebrne strijele’.
Anti-rasistička borba više nije u prvom planu Mercedesa. Sve su snage u velikoj organizaciji Mercedesa usredotočene na povratak u vrh Formule 1. Nakon osam godina dominacija i brojnih pobjeda te titula, Mercedes je u 2022. osvojio samo jednu utrku, a jasno je da su njihove ambicije veće od toga.
Stoga se performanse traže na svakom djeliću bolida, a izuzetak nije ni livreja. Većina W14 bolida uopće nije pobojano, već se radi o sirovom karbonskom vlaknu.
“Prošle smo godine bili preteški, tako da smo ove godine htjeli otkriti gdje možemo istisnuti svaki gram. Tako da, povijest se ponavlja. Vidjet ćete da bolid ima dijelove gdje je sirova boja karbonskog vlakna, dok su neki dijelovi ofarbani u mat crnu.”
“Naravno, naš je glavni cilj 2020. bio podržati raznolikost i jednakost, što je uvijek blizu našeg srca. Crna boja tada je postala dio našeg DNK, tako da smo zadovoljni što joj se vraćamo.”
Toto Wolff na predstavljanju W14
Gornji dio prednjeg nosa i poklopac za motor obojeni su u crnu ‘mat’ boju, ali krila i niži elementi bolida nisu ofarbani. Podsjetimo, obavezna minimalna težina F1 bolida iznosi 798 kilograma, a većina konstruktora prošle godine nije uspjela doći blizu toj brojci.
FIA i konstruktori Formule 1 čak su pregovarali o spuštanju obavezne minimalne težine F1 bolida na 796 kilograma, ali ti su razgovori propali.
Objava Zašto je opet crni Mercedes? Nije zbog borbe protiv rasizma, već zbog milisekundi! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić