Ovogodišnji Rally Poreč okupio 50-ak posada, a dvoboj favorita, mađarske i slovenske posade, zaključen s četiri sekunde razlike.
POREČ – Poreč i šire okruženje po 24. puta udomaćili su najbolje relijaše, ove godine 50-ak posada iz sedam europskih zemalja na tradicionalnom Rallyju Poreč u organizaciji Autokluba Poreč Motorsport i AKOK Skok racing 1993. Turizam na području Istre ne jenjava, tako da su relijaši pred sam početak listopada, bili samo djelić atmosfere, a dio gostiju i ljubitelja brzina jedan dan babljeg ljeta posvtilo je posjetom nekoj od četiri destinacije na kojima su se odvijali brzinski ispiti.
Očekivanja uoči rallya su se obistinila, a favoriti opravdali svoju ulogu. Mađarska posada Antal Kovacs i Gergely Istovics u Ford Fiesti Rally2 za nijansu su bili brži i uspješniji od slovenskog tandema Marko Grossi-Marko Stupar u Hyundai i20 R5. Poveo je Grossi na “kružnom” brzincu u Tarskoj vali, slijedećim brzincem i najboljim vremenom u okruženju Žbandaja Kovacs je uzvratio. Grossi je zadržao vodeću poziciju sve do sredine dana, a naizmjenično su jedan za drugim ostvarivali bolja vremena, pa je konačni skor bio četiri svakom.
S 11,6 sekundi prednosti Marko Grosi ušao je u drugi dio natjecanja i preostala četiri brzinca na dionicama Sv. Lovreč i Kašćerga, no upravo na tom početku, „ožulio“ je jednu ogradu putem, izgubio izuzetno važnih 14,1 sekundu čime je izgubio stečenu prednost i vodstvo prepustio Mađarima. Do završnice se vozilo na sekundu do pet razlike, da bi u posljednjem brzincu sve bilo jasno i odlučujuća razlika samo četiri sekunde, poslije 309 km itinerara, osam brzinskih ispita dugih 75,04 km, bila je slavljenička za Mađare. Iza njih vodila se pak bitka za svaku poziciju, ali treća stepenica pobjedničkog postolja pripala je još jednoj slovenskoj posadi Tim Novak-Uroš Ocvirk u Ford Fiesti Rally3 čiji je zaostatak bio gotovo dvije minute za pobjednicima.
SZILAGYI POBJEDOM UČVRSTIO VODSTVO U PH
Izvrstan nastup ovog je puta polučio još jedan mađarski tandem, ali znanog vozača s hrvatskom licencom Janosa Szilagyija (AK delta Sport) koji je uz sunarodnjaka Alexa Csaka u Peugeotu 208 Rally4 završio na četvrtoj poziciji ukupnog poretka, ali i ono važnije, pobjedom u petom ovogodišnjem natjecanju Prvenstva Republike Hrvatske. Očekivan je bio njegov dvoboj sa posadom AKK Sveta Nedelja Nenad Lončarić-Tajana Vojvodić-Pinky (Subaru Impreza STi), koji je i bio izvjestan sve do posljednjeg brzinca prije kojeg je tehnički kvar Lončarića udaljio sa staze. Do Poreča bodovno su bili izjednačeni u PH, da bi sada Szilagyi stekao znakovitu prednost prije nastupa u Cavtatu.
Među prvih deset “generalke”, u konkurenciji 38 posada bodovnih sustava FIA CEZ Prvenstva srednjoeuropske zone, Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske i Prvenstva Republike Hrvatske, od kojih je do cilja uspješno stiglo 26 posada, našle su se još tri hrvatske posade. Visoko šesto mjesto osvojila je najbolja istarska posada Nenad Hrvatin-Doris Labinjan (AK Prorace Sv.Lovreč) u Peugeotu 306 klase 5, koji su povremeno ostvarivali gotovo neočekivana vremena pojedinih brzinaca. Devetim mjesto, usprkos poteškoćama u jednom trenutku s kočnicama, nastup je okončala posada AK Rijeka Tomas Hrvatin-Đani Simčić (Renault Clio RS), dok su mjesto slabije zauzeli Igor Vareško i Marko Stiperski (Škoda Fabia R5) iz AK Opatija Motorsporta. Gotovo sva odustajanja bila su uzrokovana tehničkim kvarovima, što je nekima onemogućilo dobre pozicije obzirom na prikazane vožnje do trenutka odustajanja.
U hrvatskom prvenstvu ukupni poredak je: prvi Szilagyi-Csak (AK Delta Sport), drugi N. Hrvatin-Labinjan (AK Prorace) i treći T. Hrvatin-Simčić (AK Rijeka). Obzirom da je suvozač pobjednika s mađarskom licencom najboljim kopilotom bila je Doris Labinjan.
Za PH poredak po klasama – 2 1. Szilagyi-Csak, 2. Pogačić-Cavor (AKK Sveta Nedelja / AKK Fly with Kolman Zagreb, Citroen C2 R2), 3. Latinović-Gereci (AK Delta / AK Delta Sport, Renault Clio Rally4); klasa 3 1. T. Hrvatin-Simčić; klasa 4 1. Čičko-Kokolić (AK Buzet Autosport / AK Zagorje, Renault Clio Rally5), 2. Katić-Rubinić (AK Opatija Motorsport, VW Polo), 3. Kroflin-Franjić (AK Zagorje Oroslavje, Citroen Saxo VTS); klasa 5 1. N.Hrvatin-Labinjan, 2. Iđaković-Borovec (AK Zagorje / AK Delta Sport, Opel Adam), 3. Levak-Radovčić (AK Delta / AK Prorace, Škoda Fabia RS); grupa S1 1. S. Jugovac-N. Jugovac (AK Istra racing team Pazin, Peugeot 106 Rally); grupa S2 1. N. Hrvatin-Labinjan; najuspješniji junior Emanuel Iđaković, a u konkurenciji suvozačica Doris Labinjan.
Sad već nije iznenađenje. Poslije ekipne pobjede u Kumrovcu, uspjeh ekipi AK Zagorje Oroslavje donijele su njihove posade Iđaković-Borovec, Kroflin-Franjić i Horvat-Boc i u Poreču. Bili su uspješniji od višestrukih prvaka AK Opatija Motorsport i AK Delta, te tako učvrstili poziciju broj jedan na ljestvici klubova u rally Prvenstvu Hrvatske, koje se nastavlja krajem listopada na krajnjem jugu Hrvatske, u okruženju Cavtata, u organizaciji Autokluba Konavle.
Autor: Miroslav Krpan
Objava 24. Rally Poreč 2023. – Mađari trijumfirali u Poreču pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr