Koliko god izgleda privlačan svijet Formule 1, dvadesetak tisuća proputovanih kilometara u desetak dana zvuči prilično “nenaspavano”, a sezona je još uvijek na nekom svojem početku. Nakon prošlotjednog Bakua, već ovog vikenda vozi se VN Miamija koja se nalazi 11000 km zapadno od Azerbajdžana, a zatim slijedi opet povratak prema istoku u Europu, na sreću s dva tjedna pauze.

Upravo prošlogodišnja VN Miamija dosta sliči upravo odvoženoj VN Azerbajdžana, te vrlo vjerojatno slijedi nova epizoda, tj. repriza. Ferrari i tada odličan u kvalifikacijama zauzima čak i prvi startni red, ali Charles Leclerc i Max Verstappen ubrzo se na prva dva mjesta odvajaju od svojih momčadskih kolega.

Izvor: Red Bull Content Pool

Naznake moći Red Bullovog DRS-a u novim pravilima su upravo tada počele dolaziti do izražaja. Nakon 9 krugova Max lako prolazi Charlesa za vodstvo, a vozač Ferrarija ne uspijeva uzvratiti preko DRS zona i poredak vodećih se nije mijenjao.

Bitna razlika je naravno Sergio Perez, ali i Carlos Sainz. Checo je tada napadao Sainza za treće mjesto i uspio jednom ozbiljno pokušati na kočenju u prvi zavoj, ali blokirao je kotače na kočenju i Sainz je to odmah vratio za posljednju stepenicu podija.

No, ovogodišnji Checo, pobjednik prošlotjedne utrke, sada ozbiljno grize favoriziranog momčadskog kolegu za naslov prvaka, dok Carlos Sainz trenutno ne može ozbiljno pratiti svojeg momčadskog kolegu. Jedan je vidno napredovao, a drugi…da je barem stagnirao, ali zaista se čini kao pad forme.

Izvor: Ferrari Media Center

“Jadnog” Sainza bi tako ubrzo mogla progutati oba Mercedesa, a tu je trenutno još veći problem za vozača/e Ferrarija u liku i djelu Fernanda Alonsa u Aston Martinu. Nando se za sada čini prilično strpljiv u svojem novom kokpitu, a vidi se to i po rezultatima.

Međutim, “prijetnje” Ferrarija i Mercedesa s novim nadogradnjama, posebice od Imole, zahtijevat će od momčadi iz Silverstonea da također podignu igru jer Papa Stroll bi već sad htio bolje rezultate i pobjede. Njihov AMR23 krasi odlično čuvanje guma, te brzo zagrijavanje istih, a nedostatak se trenutno nalazi u slaboj krajnjoj brzini bolida u odnosu na konkurenciju. Trenutni tempo im neće biti dovoljan za održavanje drugog mjesta u poretku konstruktora.

“IMAMO SPREMNE NADOGRADNJE ZA MIAMI I OSTALE NADOLAZEĆE UTRKE. VIDJET ĆEMO KAKO ĆE BOLID REAGIRATI NA PROMJENE”, REKAO JE ŠEF MOMČADI FERRARI, FREDERIC VASSEUR.

”VEĆ SMO POPRILIČNO RANO ZNALI DA ĆE PROĆI I NEKOLIKO UTRKA PRIJE NEGO ŠTO DOBIJEMO nOVE NADOGRADNJE. TRENUTNO NE ZNAMO TOČNO KOLIKO ĆE NADOGRADNJE BITI DOBRE, ALI ZNAMO DA ĆE TO BITI POČETAK NEČEG NOVOG ZA NAS”, REKAO JE Lewis HAMILTON za Mercedesove nadogradnje.

Jedan od šefova druge momčadi – Alpine, Alan Permane (sportski direktor), iza sebe ima jedan od najgorih trkaćih vikenda. Uz tehničke probleme na bolidu Pierrea Gaslya u Bakuu, koji je svježe popravljeni bolid ubrzo zabio u ogradu, kocka Estebana Ocona s gumama i sigurnosnim automobilom nije se isplatila u glavnoj utrci. Momčad tako sjeda na 14 satni let za Miami, te dodatna iscrpljenost neće pomoći u lovu na željeno 4. mjesto u poretku konstruktora.

“Mehaničari su ODRADILI VRAŠKI POSAO S PROMJENOM MOTORA KOD PIERREA. TO SVE IMA POSLJEDIČNE UČINKE KOJi se ne vide izvan okruga momčadi.”

“ONI OVDJE DOLAZE U SRIJEDU I SASTAVLJAJU BOLIDE, ALI TAKOĐER, TU JE I PRIPREMA REZERVNIH DIJELOVA KAO ŠTO SU REZERVNI MJENJAČI, REZERVNI MOTORI I SLIČNO”, izjavio je Permane kao najavu naporne radne okoline.

Unatoč zastrašujućem tempu Red Bulla, backmarkeri su ove sezone rijedak pojam. Ipak, začelje poretka ima, nažalost, novu “zvijezdu”. Pomalo neočekivano to je AlphaTaurijev Nyck De Vries. Nizozemac iza sebe ima katastrofalan vikend u Azerbajdžanu ispunjen lošim rezultatima uzrokovanim vlastitom nepažnjom.

U redu, nema ni Logan Sargeant u Williamsu trenutno još nijedan osvojeni bod ove sezone, ali mladi Amerikanac barem ima i podužu listu opravdanja zašto je to tako. Možda je De Vriesa trebalo ipak detaljnije analizirati pored uspjeha u Monzi prošle godine. No, nadamo se da neće ispasti “trojanac” Mercedesa Red Bullu.

Da, lako je zaključiti da sve momčadi od petog mjesta pa na niže što prije žele odraditi ova dva mukotrpna trkaća vikenda pošto ionako imaju manjak osoblja u odnosu na momčadi ispred sebe.

“Mercedes ima resurse o kojima možete samo sanjati. To nije baš slučaj u Williamsu”, izjavio je James Vowles, novi šef momčadi Williams, a nekada glavni strateg u Mercedesu.

Od potrebnih resursa za stazu u Miamiju, koja se vozi oko slavnog Hard Rock stadiona, u simulacijama je potrebno analizirati neku vrstu sporijeg Bakua. Radi se također o uličnoj utrci s dva velika relativno ravna dijela, a Miami odlikuju zavoji ipak nešto valovitijih linija, za razliku od pravokutnih u Azerbajdžanu.

Prvi sektor karakteriziraju spori zavoji što bi trebalo odgovarati Ferrarijima i Aston Martinima, pošto lako zagrijavaju prednje gume za razliku od Red Bulla. Drugi sektor je kombinacija brzih i sporih dijelova, dok će treći biti u potpunosti Red Bullov. Neki generalni opis postavki bolida bio bi kako sve mora biti na “sredini”, tj. ogroman kompromis.

Gume su se prošle godine ponašale prema očekivanjima inženjera, ali ove godine postoji bitna nepoznanica – nova podloga na površini staze. Ipak, moguć je i samo jedan ulazak u boks.

Pošto je Baku bio “sprint vikend”, Miami momčadima pruža ipak malo više prostora za disanje s klasičnim formatom od tri slobodna treninga, dostupnima za normalnu pripremu subotnjih kvalifikacija i nedjeljne utrke. Staza s 19 pretežno sporih zavoja, neće biti nešto posebno zahtjevna za gume. Kroz sesije će biti dostupne komponente:

  • C2 – bijele – tvrda
  • C3 – žute – srednje
  • C4 – crvene – meka

U obzir treba uzeti mogućnost za padaline u velikim količinama, prošlogodišnja utrka bila je samo pošteđena većeg proloma oblaka. No, dok će se momčadi i znojiti na 30°C iznad cca. 60°C površine asfalta, mi ćemo radi vremenske razlike sesije pratiti u krevetu i/ili večernjoj “cugi” prime-timea vikenda:

VN Miamija, Miami International Autodrome, 5. - 7. svibnja 2023.

Petak 5. svibnja         1. slobodni trening   20:00 - 21:00
                         2. slobodni trening   23:30 - 00:30
Subota 6. svibnja        3. slobodni trening   18:30 - 19:30
                         Kvalifikacije         22:00 - 23:00
Nedjelja 7. svibnja      Utrka                 21:30

Perez trenutno slovi za “kralja uličnih utrka” i brojke to dokazuju. Koliko god mu je Baku bio malo sretan radi greške momčadi s pozivom Maxa u boks tik pred izlazak sigurnog automobila, Miami mu dolazi “ko’ naručen” u borbi za naslov prvaka.

Rano je reći da se prvenstvo lomi. Maxa pored čiste pobjede na stazi, treba dodatno “unervoziti” pomoću npr. Russella i ekipe, a ostaje za vidjeti kako će momčad reagirati pošto je za sada teško vjerovati kako im Max neće biti broj 1.

Momčadi su mislima uglavnom već u Europi i nadogradnjama koje planiraju, a javnost će u Miamiju biti zaokupljena dešavanjima izvan staze, tj. tko je nebitan došao posjetiti utrku. Vrhunac toga ove sezone nažalost nije gotov, jer slijedi nam još veći show u Las Vegasu krajem sezone.

Objava Najava VN Miamija: Moguća repriza Bakua pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic