Bezbroj puta pregledan i to preko bezbroj medija i materijala, “crni vikend” u Imoli koji ovih dana obilježava svoju 30. godišnjicu, baš poput dokumentaraca o teorijama zavjera uvijek natjera u glavi na ponovno slaganje svih događaja koji su pošli po krivu i doveli do smrti vozača.

Slijed događaja svima je poznat, počevši još od petka i teškog sudara Rubensa Barichella. Lako je sada naklapati ‘što bi bilo kad bi bilo’, ali očito su se iz svake nevolje neke stvari naučile.

Nakon naleta Pedra Lamya na stajaćeg J.J. Lehtoja kod samog starta utrke, na stazu je odmah izašao, tada još uvijek pomalo čudan – sigurnosni automobil. Bila je to potpuno obična Opel Vectra s doduše odličnim Maxom Angelellijem, tada višestrukim pobjednikom u nižim serijama Formula.

Izvor: motorsport-total.com

Naravno, jadni sedan je “izgorio” već nakon prvog kruga, a bilo je ih 5.

“Bilo je poput noćne more, bio sam zaista zabrinut. Želio sam naravno voziti brže, ali postojala je velika mogućnost da ću jednostavno izletjeti sa staze.”

“Senna je nekoliko puta došao polako pokraj mene, kada sam se, naravno jedva, penjao uzbrdo nakon Aqua Minerali zavoja.”

“Ljutito je mahao da vozim brže, ali zaista nisam mogao ništa više učiniti, kočnice su bile gotove nakon prvog kruga”, objasnio je poslije Max.

Ayrton Senna se uglavnom protivio ovakvoj proceduri jer je praćenje iznimno sporog automobila značilo prilično veliki šok za ugrijane kočnice i gume bolida što rezultira gubitkom momentuma u nastavku utrke.

Tako je bilo i ovog puta, gume su se ohladile te je sukladno tome i tlak u gumama vidno pao pošto se kolona sporo vozila iza sporog sigurnosnog automobila i nije bilo mogućnosti za održavanje guma na koliko-toliko radnoj temperaturi.

Sennin Williams FW16 tako je dodatno pao prema tlu staze, a ionako je već bio “zakucan” u pod još s početnim postavkama bolida kako bi pokušao oklijevati napadima naprednijeg Benettona Michaela Schumachera.

Odlaskom Vectre s vrha kolone, utrka se na hladnim gumama nastavila, a stup volana Senninog prilično niskog bolida očito nije izdržao iznimno grbavi asfalt staze u Imoli i krug kasnije, ostao je bez komunikacije sa svojim kotačima i u jednom od najbržih zavoja staze izletio u ogradu.

Izvor: motorsport.com; Ferrari 348 u pozadini, bila je tu još i Alfa Romeo 155

I spomenuto poslagivanje prošlosti u glavi naravno tjera na razmišljanje što je moglo promijeniti takav ružan slijed događaja, kad već neki očiti (subotnji) nisu utjecali.

Pošto je sam koncept sigurnosnog automobila tada bio u povojima i bez nekih čvrstih temelja, pitanje je koliko učinkovito bi bolidi ipak uspjeli održavati temperature bolida i komponenata da je na stazu uskočio tada performansama prilično sposoban i na stazi tada itekako dostupan i opremljen signalizacijom – Ferrari 348.

Pročitajte i naše druge posvete Ayrtonu Senni:

AYRTON SENNA, DONINGTON PARK 1993. I PRVI KRUG ZA PAMĆENJE

SENNA VS PROST: NAJVEĆE RIVALSTVO U POVIJESTI FORMULE 1

NA DANAŠNJI DAN ROĐENA JE JEDNA OD NAJVEĆIH IKONA FORMULE 1 – AYRTON SENNA

AYRTON SENNA (21.3.1960. – 1.5.1994.)

Objava A imali su i Ferrari… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic