Od Alpinea se ove godine više očekivalo. Sezona je bila prilično turbulentna i u konačnici, francuska ju je momčad završila na šestom mjestu u poretku konstruktora. Redove su punili uglavnom pričama o promjenama rukovodstva, a manje dobrim rezultatima na stazi. Sve je to rezultiralo vrhom donjeg dijela poretka. U odnosu na prošlu godinu, kad je Alpine sezonu završio na četvrtom mjestu u poretku konstruktora, momčad je nazadovala.

Sezona 2023. za francusku momčad najavljena je u velikom stilu s blistavim dizajnom novog bolida A523 kojim je Alpine postavio jasan cilj – više pobjedničkih postolja tijekom sezone. Vozačka postava je djelomično promijenjena. U momčadi je ostao Esteban Ocon, a društvo mu je došao praviti “prijatelj” iz mladih dana, Pierre Gasly. Iako je cilj djelomično ostvaren, na pobjedničko postolje popeli su se dva puta ove godine u Grand Prix utrkama i jednom bili u Top 3 sprint utrke, no ukupan dojam nije bio sjajan, s tek 120 osvojenih bodova smjestili su se na šesto mjesto u konstruktorskom, odnosno na odgovarajuće 11. i 12. mjesto u poretku vozača. Svefrancuska momčad je podbacila.

Već u Bahreinu bilo je jasno će se teško ostvariti cilj o češćem boravku na pobjedničkom podiju. Naime, na kraju jedini vozač Alpinea koji je završio utrku, Pierre Gasly, kasnio je preko minute za pobjednikom Verstappenom. Da bi situacija za momčad bila još teža, Fernando Alonso koji je uoči ove sezone napustio redove Alpinea u korist Aston Martina, utrku je završio na trećem mjestu. Upravo Aston Martin je za ovu sezonu bio direktan konkurent Alpineu, a glavnu ulogu u nadmoći Aston Martina nad Alpineom odigrat će tijekom sezone upravo Alonso, njihov bivši vozač. Loš start McLarena možda je dao neke nade da će Alpine imati bolju sezonu, no uskrsnuće narančaste momčadi pomrsilo je sve račune o završetku sezone u gornjem dijelu poretka.

Posebna zbrka odvijala se iza kulisa. Rukovodstvo momčadi je u potpunosti smijenjeno i zamijenjeno, a kako to obično biva, zbrka na čelu momčadi obično se odrazi na rezultate na stazi. Direktor momčadi Laurent Rossi, šef Otmar Szafnauer i dugogodišnji sportski direktor iz Enstonea Alan Permane su zajedno momčad napustili prije ljetne stanke. Zamijenili su ih Philippe Krief, Bruno Famin i Julian Rousse. Na njihovim leđima je teret konsolidiranja redova kako bi se za idući godinu osigurali bolji rezultati.

2023. BWT Alpine F1 Team
Najbolja startna pozicija: 3. mjesto (Ocon na VN Monaka)
Broj plasmana u Top 10 u GP utrkama: 18
Broj pobjedničkih postolja: 2
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 3. mjesto (Ocon u Monaku i Gasly u Nizozemskoj)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Monaka – 3. i 7. mjesto
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Belgije – 3. i 9. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 120
Pozicija u poretku konstruktora: 6.

Alpine je za sezonu 2023. predstavio nove vozače u obliku svefrancuske momčadi. Pierre Gasly je zamijenio Alonsa, a Esteban Ocon je i dalje bio udobno smješten u kokpit svog bolida. Ocon i Gasly se poznaju još iz dječačkih dana kartinga pa iako je vibra u momčadi trebala biti bolja nego uz gunđanje nezadovoljnog Alonsa, bilo je dosta upitnika oko odnosa Pierrea i Estebana, budući da oni već godinama gaje određenu netrpeljivost jedan prema drugome.

Na koncu, Alonso je novu mladost pronašao u Aston Martinu, a Francuzi su imali nešto manje sreće. Kao što je ranije rečeno, sezona u Bahreinu nije startala sjajno, Gasly je s ogromnim zaostatkom završio utrku na devetom mjestu, a Ocon je odustao iz utrke. Prokockali su dvostruke bodove udesom u završnici kaotične utrke u Australiji.

Cijelu sezonu momčad je pratio isti problem, nepouzdanost bolida. Kao u Australiji, u Velikoj Britaniji i Mađarskoj oba vozača su odustala iz utrke. Posebno frustrirajuć bio je kraj vikenda u Melbourneu, budući da su prilikom posljednjeg restarta Gasly i Ocon imali međusobni sudar u drugom zavoju, a otvarala im se lijepa prilika za osvajanje veće količine bodova.

Vrhunac sezone imali su u Monaku i Nizozemskoj. Oba puta penjali su se na pobjedničko postolje, na najnižu stepenicu, a okus zadovoljstva iskusila su oba vozača momčadi. Head-to-head pobijedio je Gasly, i s više boljih startnih pozicija i više skupljenih bodova tijekom sezone. Gasly ih je skupio 62, a njegov momčadski kolega ne puno manje, 58.

Alpine 2023. Gasly vs Ocon
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 14 – 8
Međusobni omjer u utrkama: 11 – 11
Osvojeni bodovi: 62 – 58

Iz redova Alpinea se ponovo najavljuju veliki planovi i želje za povratkom na staze stare slave na kojim momčad dugo nije bila. Naime, posljednje veće uspjehe momčadi iz Enstonea ostvario je Fernando Alonso 2005. i 2006. godine dvostrukim naslovom svjetskog prvaka kad se momčad još zvala Renault.

Iako su u sezonu ušli optimistično, konkurenti su se bolje prilagodili novim pravilima i kapitalizirali svoja poboljšanja. Aston Martin i McLaren su pokazali da momčadi iz sredine poretka mogu gotovo redovno utrke završavati na pobjedničkom postolju, no Alpine je zahvaljujući nedostatku pouzdanosti i stabilnosti te turbulencijama iza kulisa, ostao u zaostatku.

“Činjenica je da nismo tamo gdje smo željeli biti, no smatram da momčad ima potencijal za bolje rezultate. Naravno da ni bolid nije onakav kakav želimo da bude, ali drugi dio sezone nam je bio bolji od prvog, pa se nadamo daljem napretku. Moramo razviti momentum prema naprijed i posvetiti se unapređenju i otključavanju punog potencijala ove momčadi koja će ostvarivati bolje rezultate”, svoje viđenje o ovoj sezoni dao je šef momčadi Bruno Famin.

Francuzima ostaje nada kako će tijekom zimske pauze momčad posložiti svoje redove i kako će sad imati prave ljude za povući prave poteze. Vozačka postava i za narednu godinu ostaje ista. Za nadati se kako će sve sjesti na svoje mjesto i s konačnim ciljem što veće konkurencije na stazi, da će i Alpine biti bolji nego što je to bio 2023.

Objava Alpine u 2023.: Turbulentna sezona u kojoj su izostali veliki rezultati pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic