Prijavljen 231 vozač iz 14 zemalja, među kojima 61 hrvatski iz 27 klubova u okviru Prvenstva Hrvatske.
ILIRSKA BISTRICA – Ovog je vikenda, od 1. do 3. rujna, Ilirska Bistrica u susjednoj Sloveniji, domaćin “29. GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2023.”, međunarodne automobilističke utrke na brdskim stazama. Pretposljednja je to utrka FIA European Hill Climb Championship sezone, ujedno bodovno natjecanje više različitih sustava, na kojoj se očekuje nastup rekordnog broja na najstarijoj i najznačajnijoj slovenskoj automobilističkoj utrci. Ilirska Bistrica 16. je puta domaćin utrke za prvenstvo Starog kontinenta, čiji je organizator ljubljanski AK Olimpija u suradnji s nacionalnim savezom AŠ 2005.
Prijavljen je 231 automobilist iz 14 europskih zemalja raspoređenih u 30-tak klasa sportske kategorije II ( formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I i povijesnih vozila. Uz europsko klasično boduje se europsko prvenstvo za povijesna vozila, te državna prvenstva Austrije, Hrvatske i Slovenije, Pokal AŠ 2005, što ukupno čini 11 različitih konkurencija.
Nastup je u okviru sedmog bodovanja Prvenstva Hrvatske ove godine prijavio se 61 hrvatski vozač iz 26 klubova, čime su, poslije 75 Slovenaca druga nacija po zastupljenosti.
ČETIRI HRVATSKA VOZAČA ZA PLASMAN U EUROPI
Među velikim brojem sudionika izdvajaju se 64 vozača koji sudjeluju u devetoj, pretposljednjoj utrci ovogodišnjeg Prvenstva Europe, među kojima su i četvorica hrvatskih. Kontinuitet nastupa ove sezone nastavlja Zagrepčanin Domagoj Pereković u FIA Grupi 1 (Mitsubishi Lancer Evo IX) gdje zauzima treće mjesto, dok će u Kategoriji I FIA Grupe 2 prvi europski nastup ove sezone upisati nekadašnji europski prvak i prošlogodišnji pobjednik Grupe 2 Gerovčanin Tomislav Muhvić (Mitsubishi Lancer Evo IX). U Kategoriji II formula i prototipova nastupit će višestruki hrvatski prvak Mađar Laszlo Szasz (Formula Reynard F3000) i Petar Dajak u Tatuus Formula Renault 2.0
Favoritom za ukupnog pobjednika utrke, ali i sezone slovi višestruki europski prvak Talijan Christian Merli (Osella FA30), ove godine nepobjediv, dok će Kategoriju I nastojati osvojiti dvostruki prvak Europe Makedonac Igor Stefanovski (Hyundai i30 N TCR), koji trenutno ima prednost 21 bruto bod ispred Francuza Nicolasa Wervera (Porsche 997 GT3R).
DIMITRIJEVIĆ U PRVOM SRAZU S PEREKOVIĆEM OVE SEZONE
Kada je u pitanju hrvatsko prvenstvo neprikosnoveni lider Kategorije I, sa svih šest pobjeda u isto toliko utrka, je aktualni državni prvak Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u Seat Leonu s znakovitom prednošću od 23 boda ispred Lupoglavca Nina Andrejevića (AK Opatija) koji je svojim Fiat Puntom 1.4 T ove sezone polučio izvrsne rezultate i četiri postolja ukupnog poretka. Treće mjesto uoči slovenskog nastupa drži još jedan istarski as Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing) usprkos odustajanju zbog tehničkog kvara na posljednjoj utrci u Ogulinu.
Hrvatsko prvenstvo objedinjuje, uz Bistričku, još dvije utrke (Buzet i Dubrovnik), a u većini grupa bodovna je gužva u vrhu ljestvica. U Grupi 1 vodi Dimitrijević ispred Mata Milkovića (AD Dubrovnik Racing), dok Grupu 2 predvodi Nino Andrejević, trenutno s 13 bodova prednosti ispred najtrofejnijeg hrvatskog vozača Dubrovčanina Nike Pulića (AK Konavle). Vodeći u Grupi 3, s nizom od pet pobjeda je Marino Poropat sakupivši 27 bodova više od najžešćeg rivala Nihada Seferagića (AK Župa Dubrovačka). No, tri utrke prije kraja, kada se i odbije trenutno najslabiji rezultat Poropat je osigurao naslov državnog prvaka.
U Grupi 4 prvo mjesto drži Ivan Pulić (AK Konavle) ispred Ivana Batalića (Splitski autosklub) koji zaostaje 16 bodova, dok će se za treće mjesto ove grupe voditi žestoka borba između Filipa Magdića, Cvetka Jaketiča, Mare Franića i Renata Herca. Još jedan istarski vozač drži vrh ljestvice u najbrojnijoj skupini automobilista Grupe 5. Uz Dimitrijevića je ostao jedini s nizom šest pobjeda svoje klase, sa 120 bodova Saša Radola (AK Pula-Rovinj) vodi s 30 bruto bodova više ispred Roberta Polića (AKK Rogoznica). Tek jedan bruto bod u Grupi 6 dijeli prvoplasiranog Božu J.Bartulovića (AK Konavle) ispred Marina Božičevića (AK RI autosport) koji je izostao na utrci u Kotoru, dok im za vrat pušu čak petorica koji su u dobroj poziciji neto bodova: Marijo Barović (Župa Dubrovačka), Armin Mujkanović (Splitski autoklub), Ivan Grozdanić (Rogoznica), Marko Trlin (Trogir) i Deni Kmetović (Župa Dubrovačka). U tri posljednje grupe vozači se boduju osnovom rezultata po dvije klase, pa je time neizvjesnost još veća, a upravo slovenski bodovi mogu biti presudni, još uvijek ne i odlučujući.
Nakon niza godina Bistrica i Buzet odlučivat će prvaka Kategorije II PH između Laszla Szasza (Dubrovnik Racing) i Petra Dajaka (AK Split Motorsport).
Ekipno novi 14.naslov love Dubrovčani, a istom, ali prvom teže vozači najbližih susjeda iz mladog Autokluba Konavle, dok svoju šansu za viceprvaka traže i Zagrepčani iz AKK Fly with Kolman.
Devet hrvatskih vozača nastupit će u prvenstvu povijesnih vozila u kojem vodi Dorijan Kljun (AK Rijeka) ispred Adisa Abdića i Ante Gaćine iz AKK Rogoznica.
Vozi se na atraktivnoj i zahtjevnoj stazi dugoj 5.010 metara, na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, prosječnog uspona 4,2 posto, uz 14 zavoja i dva „umjetna“ usporenja šikanama. Staza je tek desetak kilometara od Rupe i hrvatsko-slovenske granice pa se uobičajeno očekuje veći broj ljubitelja brzina iz Hrvatske, a sve kao matineja tradicionalne hrvatske automobilističke meke i praznika automobilizma 42. Buzetskih dana koji su dva tjedna kasnije.
Prijem vozača i vozila je u petak od 9 do 18,30 sati. U subotu 2.rujna planirana su čak tri treninga, prvi u 8,30 sati, dok se bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom već od osam sati ujutro, odnosno 13 sati drugom vožnjom.
Autor: Miroslav Krpan
Objava FIA Prvenstvo Europe na brdu: Rekordan broj prijava u Ilirskoj Bistrici pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr