Mercedes i Ferrari, to su jedini proizvođači motora s uspješnijom pozadinom u Formuli 1 od Forda. Iako su u novijoj povijesti ispali iz fokusa F1, američki div automobilske industrije uvijek prati novosti s budno otvorenim očima.

A sad je došlo vrijeme za povratak. Ford je jučer najavio povratak u sport od 2026. kao tehnološki partner Red Bulla u izradi pogonske jedinice. Ford se može pohvaliti s 10 konstruktorskih i 13 vozačkih titula te čak 174 pobjeda.

Amerikanci ne skrivaju ambicije i razlog povratka u sport. Globalni direktor Forda, Mark Rushbrook, otkrio je Motorsportu da razlog njihovog povratka leži u inovativnim postavkama pogonske jedinice od 2026.

“Mislim da se ne bi vratili bez takve prilike, za nas bi to bio korak unazad. Sto posto, tako je nešto bilo potrebno za naš povratak.”

“Ford se ne utrkuje isključivo radi marketinga. Posebno u Formuli 1, s obzirom na to kolika je pozornica, nama je stvarno bila potrebna prilika za tehnološko učenje.”

Mark Rushbrook

NEW YORK, NEW YORK – FEBRUARY 03: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Jim Farley, CEO of Ford talk on stage / FIA / Getty Images / Red Bull Content Pool

Novi motori na električnom pogonu

Ford je debitirao u F1 1967. s legendarnim DFV motorom. Riječ je o najuspješnijem motoru u povijesti F1 koji je između 1967. i 1983. pobijedio na 155 utrka u rukama sjajnih vozača, od Jim Clarka do Kekea Rosberga.

Iako je Ford uključen u drugim motosport kategorijama, F1 su napustili 2004. kada su prodali Jaguar koji je, spletom okolnosti, postao današnji Red Bull. Sad su čak šesti prijavljeni dobavljač motora od 2026.

Motori F1 ovisit će više od električnoj snazi i održivim gorivima od 2026. godine, a to privlači mnoge automobilske kompanije. Nove pogonske jedinice imat će električnu snagu od 350kW, trostruko više nego danas.

Objava Ford otkrio zašto se vraća u F1: Nismo u F1 samo zbog marketinga pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić