Svoju 104. Grand Prix pobjedu u karijeri Lewis Hamilton je dugo čekao, od 5. prosinca 2021. godine kad je pobijedio u Saudijskoj Arabiji. Čekanju je konačno došao kraj i sedmerostruki svjetski prvak 7. srpnja 2024. osvojio je svoj domaći Grand Prix na Silverstoneu i to rekordni deveti put.

Na kraju vrlo zanimljive utrke u kojoj su se više puta mijenjali uvjeti i vozači na vodećoj poziciji, drugo mjesto osvojio je Max Verstappen u Red Bullu, a treće Lando Norris u McLarenu. Četvrti je završio Oscar Piastri, također u McLarenu, a peto mjesto pripalo je Carlosu Sainzu u Ferrariju. Lošu sreću imao je osvajač pole positiona, George Russell, koji je morao odustati zbog kvara na bolidu.

Tijek utrke:

Kvalifikacije na ovogodišnjoj VN Velike Britanije obilježili su domaći vozači, plasiravši se na prva tri mjesta. Bila je to izvrsna subota za Mercedes jer je George Russell osvojio pole position, a Lewis Hamilton drugu poziciju. Sjajan dan Britanaca upotpunio je Lando Norris osvajanjem treće pozicije u svom McLarenu.

Max Verstappen startao je s četvrtog mjesta u bolidu Red Bulla, dok je njegov momčadski kolega Sergio Perez bio u posljednjem startnom redu, nakon izlijetanja u prvoj rundi kvalifikacija. Treći startni red popunili su Oscar Piastri (McLaren) i Nico Hülkenberg (Haas), dok su u četvrtom bili Carlos Sainz (Ferrari) i Lance Stroll (Aston Martin).

Ipak je to utrka u Engleskoj pa se i ovoga vikenda stalno pogledavalo prema nebu. Na samom početku utrke bilo je suho, povremeno su se sunčeve zrake probijale između oblaka, no vremenske su prognoze najavljivale 60 posto šanse za kišne periode tijekom utrke i momčadi su to morale ukalkulirati u svoje strateške planove.

Što se izbora guma tiče, svi su bili na mediumu osim Guanyu Zhoua (Sauber) i Estebana Ocona (Alpine), koji su u donjem dijelu poretka odlučili startati na softu, te već spomenutog Pereza, koji je izabrao tvrđu smjesu guma. Pierre Gasly odustao je već nakon kruga zagrijavanja zbog tehničkog problema na bolidu Alpinea.

Kad su se crvena svijetla ugasila, Mercedesov je dvojac odlično odradio posao. Russell je obranio prvu poziciju, a Hamilton se odmah smjestio iza njega, blokiravši bilo kakav napad Norrisa. U isto vrijeme, Verstappen je tražio svoju priliku i uspio je s vanjske strane obići Norrisa u zavoju Loop.

Značajan napredak ostvario je Leclerc, probivši se s 11. na osmo mjesto. Veliki gubitnici na startu bili su Hülkenberg i Albon. Vozač Haasa pao je sa šestog na deveto mjesto, dok je Albon ispao iz kruga deset najboljih, nakon što je u velikoj gužvi imao i kontakt s jednim od konkurenata.

Nakon prvih pet krugova Russell je imao sekundu i pol prednosti pred Hamiltonom, a Lewis otprilike istu prednost pred Verstappenom. Norris je mogao koristiti DRS iza Verstappena, kao i Piastri i Sainz iza njega. Borba se vodila za sedmo mjesto između Strolla i Leclerca, a Hülkenberg je vrebao svoju priliku.

Ocon i Zhou nisu donijeli dobru odluku pri odabiru guma. Već nakon deset krugova njihove su mekše gume bile u prilično lošem stanju i pali su na začelje poretka. Prolazili su ih redom Ricciardo, Magnussen i Perez. U gornjem dijelu poretka bilo je prilično mirno na stazi, ali vozači su u svoje slušalice stalno primali informacije o približavanju kišnih oblaka.

Nakon što se desetak krugova vozio na otprilike pola sekunde zaostatka iza Strolla, Leclerc je u 14. krugu konačno uhvatio pravi izlazak iz kombinacije Maggotts i Becketts te je uz pomoć DRS-a na dugačkom pravcu prošao ispred Aston Martina.

Već u idućem krugu, na istom dijelu staze, sličan potez izveo je Lando Norris i prestigao Maxa Verstappena za treće mjesto, uz glasno odobravanje navijača na tribinama. Tako su Britanci opet imali trojicu svojih vozača na prve tri pozicije, a krenula je i najavljena kiša.

Russell i Hamilton i dalje su bili otprilike na sekundu i pol razlike. Norris se brzo uspio odvojiti od Verstappena, koji je evidentno imao ozbiljnih problema. Već u 17. krugu našao se pod pritiskom Piastrija i McLarenov je vozač prilično lagano prošao na četvrtu poziciju.

Odjednom je zanimljiva postala i borba za vodstvo. Hamilton se bolje snalazio nakon što je krenula kiša, sasvim se približio Russellu, a onda ga i prestigao. Potom su oba Mercedesa zakratko izletjela sa staze, a nakon njihovog povratka na trkaću liniju, Norris je uspio prestići Russella. Uvjeti su postali vrlo nezgodni, ali još su uvijek svi bili na slickovima.

Norris se najbolje snalazio, najlakše je pronalazio grip i prestigao je Hamiltona za vodstvo na početku 20. kruga. Primjer svog momčadskog kolege slijedio je Piastri, koji je u kratkom periodu uspio prestići oba Mercedesa. U samo dva kruga od dvostrukog vodstva za Mercedes došli smo do situacije u kojoj su prva dva mjesta držali McLareni. Verstappen je i dalje bio peti, ispred Sainza i Hülkenberga.

U boks po intermedije otišli su Leclerc, Perez, Ocon i Zhou. Na njihovu žalost, kiša je gotovo prestala i staza se ponovno sušila. Bila je to pogrešna odluka u 21. krugu za spomenuti kvartet.

Nakon 25 krugova prvu četvoricu dijelilo je pet sekundi. Norris je vodio ispred Piastrija, Hamiltona i Russella, dok je na petom mjestu Verstappen kasnio više od pet sekundi za Mercedesom i morao je paziti na Sainza koji mu se približavao. Ponovno je pojačavala kiša, a prema najavama iz boksa, trebala je i potrajati.

McLaren i Mercedes još su držali svoje vozače na stazi, dok su na početku 27. kruga po gume za kišu u boks otišli Verstappen, Sainz, Hülkenberg, Stroll i Ricciardo. U idućem krugu u boks su skrenuli Norris i oba Mercedesa, dok je Piastri ostao na stazi. Norris i Hamilton vratili su se ispred Verstappena, ali Russell se našao između Verstappena i Sainza.

Konačno, na ulasku u 29. krug na promjenu guma otišao je i Piastri. Izgubio je jako puno i vratio se na stazu na šestom mjestu. McLaren je definitivno kasnio s odlukom i Australca je to skupo stajalo.

Dvadeset krugova do kraja utrke, kiša je lagano padala, a svi su vozači kružili na intermedijima. Norris je vodio s tri sekunde prednosti u odnosu na Hamiltona. Šest sekundi iza Mercedesa bio je Verstappen, kojemu se Russell približio na sekundu i pol. Nizozemac se žalio na degradaciju kišnih guma samo nekoliko krugova nakon što su stavljene na bolid. Sainz je bio peti, Piastri šesti, a mjesta među osvajačima bodova držali su još Hülkenberg, Stroll, Alonso i Tsunoda.

Šok u 34. krugu. George Russell skrenuo je u boks i bio je to kraj utrke za njega. Njegov Mercedes parkiran je u garažu zbog tehničkog problema i bio je to mučan kraj vikenda za domaćeg vozača, nakon subotnjeg pole positiona.

Norris je imao dvije sekunde prednosti pred Hamiltonom, a u 37. krugu utrke ponovno je zasjalo sunce. Vozači i njihovi inženjeri opet su imali taj nezahvalan zadatak, pogoditi idealan trenutak za prelazak s kišnih guma na slickove.

U 39. krugu po slickove su otišli Hamilton, Verstappen i Piastri, dok su Norris i Sainz još ostali na gumama za kišu. Hamilton je završnicu utrke vozio na softu, Verstappen na hardu, a Piastri na mediumu. Zanimljiv izbor. Norris je u boks išao krug kasnije i pokazalo se da je to bilo prekasno. Hamilton je bio novi vodeći. Norris se vratio na drugo mjesto, Verstappen je bio treći, Piastri četvrti, a Sainz peti. Ostalo je 12 krugova.

Vodeći su tada počeli nizati najbrže krugove utrke. Deset krugova do kraja Hamilton je imao dvije i pol sekunde prednosti pred Norrisom, a otprilike na istom zaostatku za bolidom ispred bio je trećeplasirani Verstappen. Piastri i Sainz ostali su daleko od te borbe za mjesta na postolju.

Bila je to totalna jurnjava do cilja. Norris nije uspijevao značajnije smanjiti svoj zaostatak za vodećim Hamiltonom, ali je iza njegovih leđa dobar posao radio Verstappen i polako se približavao iz kruga u krug. Pet krugova do kraja, Max je prišao na samo jednu sekundu iza Norrisa i mogao je početi s korištenjem DRS-a.

U 48. krugu Verstappen je lakoćom projurio pokraj Norrisa. McLarenov vozač jednostavno nije imao odgovor na taj napad. Očito mekše gume nisu bile najbolji izbor za završni stint ove utrke. Kad se riješio Norrisa, Verstappen je imao tri sekunde zaostatka za Hamiltonom i nešto više od tri kruga do kraja.

Hamiltonove su mekše gume ipak bile u boljem stanju nego Norrisove i Mercedesov je vozač uspio obraniti prvo mjesto. Nikad u povijesti jedan vozač nije osvojio istu utrku devet puta – do danas. Lewis Hamilton osvojio je svoj domaći Grand Prix i usput prekinuo dugački period bez pobjede. Suša je trajala od 5. prosinca 2021.

Verstappen je ciljem prošao na drugom mjestu, a Norris na trećem. Slijedili su Piastri na četvrtom i Sainz na petom mjestu. Piastri će žaliti za onim krivo tempiranim odlaskom u boks, zbog kojeg je izgubio priliku boriti se za postolje.

Bodove na ovogodišnjoj VN Velike Britanije osvojili su još Hülkenberg, Stroll, Alonso, Albon i Tsunoda. Novi dobar rezultat Haasa, donekle zadovoljni bit će u Aston Martinu, nakon što su oba bolida završila u Top 10. Sitne, ali bitne bodove pokupili su Williams i Visa Cash App RB.

Po završetku utrke uistinu nije nedostajalo emocija, ali ni suza, dok je Lewis Hamilton slavio svoju 104. Grand Prix pobjedu u karijeri. Nakon slavlja s Mercedesovim mehaničarima i inženjerima pa čvrstog zagrljaja s ocem, Hamilton je pojurio proslaviti s navijačima.

“Čekao sam od 2021. Svaki dan trenirao i radio na sebi. Ovo je moj zadnji domaći Grand Prix s Mercedesom i želio sam dobiti ovu utrku za njih”, poručio je Hamilton.

U ukupnom poretku Verstappen nastavlja voditi. Ima 255 bodova. Na drugom je mjestu Norris sa 171 bodom, a na trećem Leclerc sa 150. Hamilton je nakon ove pobjede osmi sa 110 bodova, samo bod zaostaje za momčadskim kolegom Russellom. Kod konstruktora Red Bull ima 373, Ferrari je na 302, McLaren na 295, a Mercedes na 221.

Iduća utrka je VN Mađarske za dva tjedna.

Objava Lewis Hamilton prekinuo dugački post i rekordni deveti put osvojio domaći Grand Prix pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak