Tim iz Wokinga je 2022. sezonu završio na 5. mjestu u poretku konstruktora. Bitku za “best of the rest” su izgubili i tu titulu su prepustili Alpineu. Nastavak je to negativnog trenda za momčad od koje smo ponovno navikli očekivati više.
McLarenov bolid su ove godine vozili Lando Norris, što je Britancu već četvrta godina u Formuli 1, te iskusni Daniel Ricciardo. Ricciardo je ove godine dobio još jednu priliku da se prilagodi na bolid McLarena. Očekivanja su se odnosila na obranu statusa najboljeg tima sredine poretka, te približavanje vodećim momčadima.
Statistika momčadi u 2022.
Pobjede: 0
Pole Position: 0
Postolja: 1
Bodovi: 159 (Norris 122, Ricciardo 37)
Mjesto u poretku konstruktora: Peto
Prošle godine McLaren se borio za treće mjesto u poretku konstruktora. Stoga, ne čudi da su očekivanja od McLarena bila velika. Već je to treća sezona od kada se tim napokon “probudio” i vratio u borbe pri vrhu. I dok je Ferrari, glavni suparnik za spomenuto prošlogodišnje treće mjesto, napredovao te se ove godine borio za pobjedu u prvenstvu, McLaren nije uspio pratiti taj ritam.
Početak sezone nije krenuo bajno. Ricciardo je propustio testiranja u Bahreinu jer je bio pozitivan na Covid-19. Iako je nastupio na prvoj utrci sezone, nakon što je prebolio Covid-19 trebalo mu je neko vrijeme da postigne punu formu.
Ni samo testiranje nije prošlo bez tehničkih problema pa su problemi s kočnicama uzeli dosta vremena. Prva utrka odmah je dala za nagovijestiti da nešto nije u redu. Norris i Ricciardo zauzeli su 14. odnosno 15. mjesto. Kako je vrijeme odmicalo, bilo je sve jasnije da bolid i nije baš nešto pouzdan, a niti posebno brz. Iako su nadogradnjama uspjeli mnoge stvari popraviti, statistika je kroz sezonu pokazala da je McLaren bio tek 5. po prosječnom tempu bolida.
Nije im išlo u korist niti to da jedan od najiskusnijih vozača na gridu i dalje ne može pronaći svoj ritam i steći povjerenje u bolid. Ricciardo je već 12 godina dio Formule 1. No, kada se prošle godine pridružio momčadi, nije se najbolje snašao te se cijelu prošlu sezonu proveo tražeći staru formu koju je pokazao u Red Bullu.
Ove godine imao je priliku za popravak dojma, no u tome ipak nije uspio. Od 22 utrke ove sezone, Ricciardo je u bodovima završio samo 7 puta. Najbolji rezultat ostvario je na VN Singapura gdje je osvojio 5. mjesto. No, uz tri odustajanja te 12 utrka u kojima je završio izvan bodova, sezonu je završio na 11. mjestu u poretku vozača. U teškoj borbi za 4. mjesto u poretku konstruktora za tim je doprinio samo 37 bodova. To je poražavajuća statistika, naročito ako se u obzir uzme rezultat njegovog mlađeg timskog kolege.
Norris je ponovno dokazao da je izuzetno podcijenjen vozač. Iako mu je ovo tek četvrta sezona u Formuli 1, mladi Britanac i dalje ne prestaje oduševljavati. Za razliku od svog timskog kolege, Norris je samo 5 puta bio van bodova, od toga 2 puta radi odustajanja. Također, Norris je jedini vozač izvan kruga top 3 momčadi i njihovih vozača, koji se ove godine uspio popeti na postolje.
Na VN Emilije Romagne Norris je zauzeo treće mjesto i iako kasnije u sezoni nije uspio ponoviti tako dobar rezultat, njegova konzistentnost je spasila McLaren od još većeg problema. Sezonu je završio na 7. mjestu, i za momčad je prikupio 122 boda. Većinu utrka je završio ispred glavnih konkurenata i tako omogućio McLarenu da se do same završnice sezone bori za “best of the rest” titulu.
Uz takve rezultate ne čudi činjenica da je na kraju sezone Ricciardo napustio McLaren. Od momčadi se rastavlja u prijateljskom tonu. Zajednički stav je da su obje strane probale sve kako bi se Ricciardo priviknuo na bolid McLarena, ali iz neobjašnjivih razloga u tome nije uspio. On će iduću godinu provesti u Red Bullu kao testni vozač, dok se Norrisu u McLarenu pridružuje mlada nada Oscar Piastri.
Piastri je prošlogodišnji Formula 2 prvak, a iako je McLaren na kraju ipak izgubio od Alpinea u prvenstvu, ipak su uspjeli pobijediti u borbi za njegov ugovor. Kako će se mladi Australac snaći u narančastom bolidu ostaje za vidjeti. No, uz osvježenu vozačku postavu, nadogradnje koje su napravili tijekom sezone te puno bolje razumijevanje bolida, McLaren ipak ima razloga da s optimizmom gleda prema sljedećoj sezoni. Trebalo bi za to što prije završiti i izgradnju novog zračnog tunela.
Na kraju valja napomenuti i jednu pozitivnu statistiku momčadi. McLaren je momčad koja je uvjerljivo odnijela pobjedu kada su u pitanju zaustavljanja u boksu. Na VN Meksika Ricciardov bolid je bio spreman za nevjerojatnih 1.98 sekundi. To je jedini put ove godine da je zaustavljanje u boksu trajalo ispod 2 sekunde. No, to nije bila slučajnost jer su McLarenovi mehaničari čak 6 puta tijekom ove sezone bili najbrži u zamjeni guma.
Objava McLaren: Momčad s jednim vozačem pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Natanael Đuričić