Momčad McLarena doživjela je jedan od najgorih početaka sezone nakon što su pogrešno koncipirali svoj MCL60 bolid, osvojivši samo 17 bodova u prvih osam utrka sezone. Međutim, nakon ozbiljnih nadogradnji koje su bile toliko velike da su morale biti raspoređene na čak tri utrke, popularna Papaya došla je do četvrtog mjesta u poretku konstruktora.

Momčad McLarena na prve dvije utrke sezone nije osvojila niti jedan bod, a zapravo najsvjetliji trenutak prvog dijela sezone, do nadogradnji u Austriji, bila je Velika nagrada Australije. Lando Norris i Oscar Piastri, zahvaljujući kaosu na Albert Parku, osvojili su šesto i osmo mjesto u utrci te tako uzeli 12 bodova. Do Velike nagrade Kanade osvojeno je još pet bodova, a s proširenom rekonstrukcijom tehničkog odjela ostalo je još mnogo pitanja za odgovoriti.

2023. McLaren F1 team
Najbolja startna pozicija: 2. mjesto Norrisa na VN Velike Britanije, Nizozemske, SAD-a)
2. mjesto Piastrija (VN Japana)
Broj plasmana u Top 10: 27
Broj plasmana na pobjedničko postolje: 9
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 2. mjesto Norrisa (VN Velike Britanije, Mađarske, Singapura, Japana, SAD-a, Sao Paula)
2. mjesto Piastrija (VN Katara)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Japana i VN Katara (2. i 3. mjesto)
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Katara (1. i 3. mjesto)
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 302
Pozicija u poretku konstruktora: 4.

Nakon tog problematičnog prvog dijela sezone, na red je došla i dugo najavljivana Velika nagrada Austrije, na kojoj se momčad McLarena pojavila s prvim ozbiljnim nadogradnjama. Na bolidu Landa Norrisa ugrađena je nova podnica, redizajnirane bočne stranice, preoblikovan je poklopac motora te je došlo do izmjena na halo zaštiti i retrovizorima, a sve to zbog boljeg protoka zraka ka stražnjem krilu bolida. Norris je zauzeo četvrto mjesto na Red Bull Ringu, no u tom trenutku je taj rezultat uzet s dozom opreza, s obzirom na to da je McLaren povijesno dobar na toj stazi.

Lando Norris, McLaren, VN Velike Britanije (Photo by James Sutton / LAT Images)

Zapravo je utrka na Silverstoneu pokazala gdje je McLaren. Norris i Piastri kvalificirali su se na drugo i treće mjesto, s time da je Australac morao zadovoljiti apetite četvrtim mjestom na utrci, dok je Britanac osvojio drugo mjesto. Sličan rezultat bio je i u Mađarskoj, na stazi na kojoj su u McLarenu umanjivali očekivanja s još jednim drugim mjestom za Norrisa, dok se momčadski kolega morao zadovoljiti petim mjestom nakon obećavajućeg početka utrke.

Ove nadogradnje od strane momčadi iz Wokinga i rezultati koji su došli s njima, bacili su u sjenu početni uspjeh Aston Martina koji je do kraja sezone uspio uzeti još samo dva postolja.

Drugi dio sezone donio je više uspjeha za momčad iz Wokinga, tijekom Velike nagrade Singapura u kojoj se momčad Red Bulla po prvi puta patila ove sezone, donijeli su još jedan paket ozbiljnih nadogradnji. Promjene su obuhvaćale nekoliko ključnih područja bolida, jedna od najuočljivijih bila je svakako promjena bočnih usisnika koji su dobili izgled koji podsjeća na vodeni tobogan.

Dodatno, preuređena je podnica bolida, a i ponovno je preuređen poklopac motora kako bi se strujanje zraka usmjerilo prema dolje i time stvorila veća potisna sila. McLaren je također radio i na drugim ključnim područjima bolida, preuređena je geometrija prednjih i stražnjih krila, dodani su novi dijelovi oko halo zaštite i napravljene su promjene na stražnjem ovjesu kako bi se poboljšale performanse stražnjeg dijela bolida.

S takvim promjenama Norris se kvalificirao na četvrto mjesto dok je Piastri ispao već u Q1 te zauzeo 17. startno mjesto. Ipak, unatoč takvom rezultatu kvalifikacija, Britanac je napredovao za dva mjesta i zauzeo drugu poziciju na postolju, dok je Australac završio na solidnom sedmom mjestu.

Oscar Piastri, McLaren MCL60

Japan i Katar su opet donijeli veselje u garažu McLarena, dvostruko postolje u obje utrke s time da je rookie osvojio sprint shootout i pobijedio na Sprint utrci u sklopu vikenda za Veliku nagradu Katara, koja je po prvi puta, zbog nesnosne vrućine, uvela pravilo koliko koji vozač smije odvesti krugova tijekom utrke prije nego što ode da promjenu guma.

Na utrci u Sjedinjenim Američkim Državama gdje je Lando Norris osvojio drugo mjesto, a Lewis Hamilton i Charles Leclerc diskvalificirani, Piastri nije uspio završiti utrku. Nakon što je mladi Australac imao sjajan start utrke s 10. mjesta i već u prvom krugu napredovao četiri mjesta imao je blagi sudar s Estebanom Oconom i iako je nastavio utrku, nakon 10 krugova bio je prisiljen odustati od utrke zbog oštećenja uzrokovana nesrećom i curenja vode.

Utrkom u Sao Paulu osvojeno je zadnje postolje za momčad McLarena. Lando Norris osvojio je drugo mjesto i u sprint utrci i u glavnoj utrci, dok se Piastri, koji se kvalificirao na 10. mjesto nakon izlijetanja u zavoju broj 12 tijekom kvalifikacija, morao zadovoljiti 14. mjestom.

Dvaput je u ovoj sezoni McLaren imao dvojicu vozača na postolju (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Tempo Piastrija je bio dobar, no zbog nesreće koja se dogodila tijekom prvog kruga utrke u Sao Paulu vozio je s krugom zaostatka. Naime, tijekom prvog kruga sudjelovao je u početnom kaosu u kojem su sudjelovali Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen i Alex Albon, pri čemu je Magnussen udario u stražnji dio MCL60 i oštetio zadnje krilo i podnicu Piastrijeva bolida.Tijekom crvene zastave mehaničari su svim silama uspjeli popraviti bolid, no to se zapravo pretvorilo u ”produženi trening” umjesto u normalnu utrku. Bio mu je to najgori rezultat još od Velike nagrade Italije kada je bio završio na 12. mjestu.

Iako je Red Bull ove sezone odnio oba prvenstva na prilično dominantan način, bilo je tijesnih borbi za pozicije iza njih. McLarenov početak sezone bio je jedan od najgorih od kada kao momčad postoje, bili su uvjerljivo najsporija momčad u Bahreinu, a ipak, samo par mjeseci kasnije s nadogradnjama, Lando Norris i Oscar Piastri postali su redoviti u pohodu na postolje.

”Da sustignemo Mercedes, da sustignemo Ferrari po brzini… Bili smo dvije godine iza njih, nisu nešto napredovali, a mi smo napravili ogroman korak naprijed i ima još puno stvari za koje znamo da možemo poboljšati. To je dobro za nas.”

”Još nekoliko komadića slagalice treba složiti, ali pronašli smo ključne dijelove. Znamo u kojem smjeru trebamo ići, stoga sam vrlo ponosan na cijelu momčad”, rekao je Norris.

McLaren 2023. Norris vs. Piastri
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 15 – 7
Međusobni omjer u utrkama: 17 – 5
Osvojeni bodovi: 205 – 97

Sezona 2023. pokazala je da nakon pet sezona u najelitnijem automoto razredu Lando Norris je spreman na korak više, a taj korak više podrazumijeva lov na titulu, s pravim bolidom takav rezultat čini se mogućim. S druge pak strane je Oscar Piastri koji je nakon dramatičnog prelaska iz Alpinea pokazao svijetu i vodstvu momčadi da je vrijedan svakog uloženog centa u ”protjerivanje” Danijela Ricciarda iz momčadi.

Oscar i Lando – vozačka postava koja obećava

Tijekom sezone mladi rookie osvojio je 97 bodova što predstavlja najbolji rezultat nekog novajlije još od 2019. godine i Alexa Albona koji je osvojio 92 boda za Toro Rosso i Red Bull jedini uspješniji na toj ljestvici je Lewis Hamilton koji je 2007., također u bolidu McLarena, osvojio 109 bodova u 17 utrka koje je odvozio. Piastrijevu sezonu prepoznala je i FIA koja ga je na nedavno održanoj gala večeri proglasila FIA Rookie of the Year.

Ostaje nam za vidjeti kojim smjerom će McLaren ići u pogledu razvoja svog bolida. Rob Marshall i David Sancher počinju s poslom tek u siječnju 2024. godine, a je li to dovoljno za možebitni skok – vrijeme će pokazati.

Objava McLaren u 2023: Od katastrofalnog početka do četvrtog mjesta pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Stjepan Feketija