Max Verstappen je novi-stari svjetski prvak. Nizozemac je svoju titulu osvojio na začuđujućoj VN Japana, pa je i njegovo slavlje, uslijed svega toga, djelovalo pomalo nespretno. Pitanje prvaka je, dakle, riješeno, stoga nam do kraja sezone ostaje borba za dragocjene pozicije poretka konstruktora. Alpine i McLaren, Alfa i Aston, Haas i AlphaTauri…Faza raspleta počinje u Texasu gdje će COTA jubilarni deseti put ugostiti Veliku Nagradu SAD-a.

U sedam desetljeća ovoga sporta, mnoga su američka trkališta ugostila utrku Formule 1, a Sjedinjene Američke Države ponovno sve više pridaju pažnju Formuli 1. Nakon svibanjskog Miamija, drugi je ovo put ove sezone da vozači idu u tu zemlju. Nakon što iduće godine u kalendar uđe i Las Vegas, američko gostoprimstvo će se još više izraziti.

Izvor: f1.com

Teksaška COTA ovog će vikenda okrugli deseti put ugostiti utrku Formule 1. Staza je u kalendar Formule 1 ušla 2012. godine, a od tada je bila dio svakog prvenstva izuzev onog pandemijskog izdanja 2020. godine. Lewis Hamilton je u dosadašnjih devet utrka na COTA-i upisao čak pet pobjeda, a po jednu upisali su Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas te Max Verstappen. Zanimljiv je i podatak da su sve ove pobjede došle iz prvog startnog reda, stoga će i subotnje kvalifikacije biti nešto na što treba obratiti pažnju.

Kao što je uvod najavio, Max je četiri utrke prije kraja sezone osigurao obranu naslova. Ruku na srce, Max još od europskog dijela sezone nema pravog rivala, stoga je ovo osiguravanje naslova bilo tek pitanje vremena.

Do kraja prvenstva ostaje još otprilike mjesec dana u kojima ćemo gledati preostale četiri utrke sezone 2022. Faza raspleta počinje Velikom Nagradom Sjedinjenih Američkih Država, a nastavit će se već idućeg tjedna u Meksiku. Nakon toga slijedi tjedan pauze, pa onda novi dvostruki vikend tijekom kojih će vozači posjetiti Sao Paolo i Abu Dhabi.

Izvor: Red Bull Content Pool

U tim će se utrkama rasplesti stanja u poretku konstruktora, a svako mjesto više prava je dragocjenost. Red Bull suvereno ide ka osvajanju momčadskog naslova. Kao i kod Verstappenove vozačke titule, pitanje je utrke kada će austrijska momčad osigurati naslov. To se može dogoditi već nakon ove utrke, a kako bi to osvojio, Red Bull ne smije ostati više od osamnaest bodova iza Ferrija.

Mnogo su zanimljivije borbe u sredini poretka. Za četvrtu stepenicu poretka svim se snagama bore Alpine i McLaren, u finalu sezone Aston Martin planira oteti šestu poziciju od rezignirane Alfe Romeo, a za osmu poziciju sučeljavaju se AlphaTauri i Haas – ovotjedni „domaćini.“

Izvor: Haas Media Center

Dolazak na američko tlo pravi je povod za spomenuti Haas. Nakon nedaća u prethodnim sezonama, ova se američka momčad stabilizirala i ove godine prikupila koji bod. Točnije, Haasovci su u dosadašnjem dijelu sezone prikupili 34 boda što ih svrstava na osmo mjesto u poretku momčadi.

No, ekipa Günthera Steinera ne smije se uspavati, jer njihov izazivač AlphaTauri ima također 34 boda. Borba za osmo mjesto poretka između Haasa i AlphaTaurija odlučit će se u nadolazeće četiri utrke, a prva runda obračuna je na COTA-i gdje se Haas nada ostvariti prednost domaćeg terena. Komentar je dao šef Haasa Günther Steiner.

„Ovog vikenda pred nama je puno posla i puno događanja, ali sve su to dobre stvari i dobar rad. Budući da je ovo naša domaća utrka, bit će posebna za naš tim. Ovdje je uvijek sjajno i svi vole doći u Austin gdje je sve pozitivno. Nadamo se da ćemo i mi moći ostvariti dobar rezultat.“

„Jako poštujem navijače bez kojih bismo bili nitko. Uživam u interakciji s navijačima i trudim se dati sve od sebe. Rekao bih da je COTA staza za one zagrižene navijače. Oni ovdje dolaze deset godina i uvijek vole doći na tu sjajnu stazu, na sjajan događaj u sjajnom gradu.“

„Miami je Miami…Ondje smo ove godine imali puno ljudi; i više nego puno. To je također sjajan događaj, ali potpuno drugačiji; bilo je to nešto poput velikog festivala. Ne znam kakav će biti Las Vegas, ali će također biti grandiozan. Uvijek moramo misliti da je SAD velika zemlja i vjerujem da imati tri utrke ondje nije dovoljno. Ovdje ima za svakoga ponešto i mislim da je svaki događaj nešto posebno“, riječi su Günthera Steinera.

Nastavimo li se penjati po tablici konstruktora, nakon Haasa i AlphaTaurija naići ćemo na momčad Aston Martina. Britanska momčad kanadskog pedigrea većinu je sezone bila na slabašnom devetom mjestu. No, momčad se dobrim predstavama nakon ljetne stanke vinula na sedmo mjesto i ne skrivaju da žele još.

Izvor: Aston Martin Media Center

Aston Martin je u nedavno završenom dvostrukom trkaćem vikendu koji je obuhvaćao utrke u Singapuru i Japanu skupio čak dvadeset bodova. Do kraja sezone ostala su još dva dvostruka trkaća vikenda, a postava Astona jasno tvrdi da ovu formu u koju su ušli trebaju zadržati do kraja sezone i, posljedično, sustići Alfu Romeo na šestom mjestu poretka. Vettel i Stroll najavili su VN SAD-a.

„Svoj debi u Formuli 1 imao sam na VN SAD-a koja se tada, prije 15 godina, vozila u Indianapolisu. Uvijek je sjajan osjećaj vratiti se – pogotovo kada se radi o ovako uzbudljivoj stazi izazovnih sektora.“

„Kao i uvijek, teško je točno predvidjeti u kojem ćemo se dijelu sredine poretka moći boriti, no nedavne utrke su pokazale da se redovito možemo boriti za pozicije koje donose bodove.“

„Svoj pozitivan niz želimo održavati sve do kraja sezone”, kazao je Seb Vettel.

„Austin je nevjerojatan grad koji tijekom vikenda Formule 1 ima tu električnu atmosferu. Stvarno sam uzbuđen što ponovno mogu voziti na Circuit of the Americas.“

„U posljednjim smo utrkama pokazali odličan tempo, a vjerujem da ćemo i ovdje. Osim toga, mi se nakon nekoliko dobrih timskih rezultata nalazimo u borbi za šesto mjesto u prvenstvu konstruktora, stoga ćemo nastojati osvojiti što više bodova i smanjiti taj bodovni zaostatak”, dodao je Lance Stroll.

Najzanimljivija momčadska borba ona je između Alpina i McLarena za četvrto mjesto momčadskog poretka. Vozači McLarena su na utrci VN Singapura ostvarili četvrto i peto mjesto. Ta bačena rukavica bila je dovoljna da britanska momčad sustigne Alpine po broju bodova.

No, francuska se momčad vraća vrlo vješto i brže od očekivanog. Već na VN Japana, Ocon završava kao četvrti, a Alonso na sedmoj poziciji. Ti su rezultati Alpineu osigurali novih trinaest bodova prednosti ispred britanskog konkurenta.
Napet i intenzivan dvoboj za četvrto mjesto konstruktora nastavlja se već ovog vikenda.

Na predstojeću utrku osvrnuli su se akteri McLarena, šef Andreas Seidl te vozač na odlasku Daniel Ricciardo koji ne skriva svoju ljubav prema Texasu.

„Velika Nagrada SAD-a omiljena je mnogim momčadima. Stoga, svi se veselimo vikendu na COTA-i. Navijači su ovdje briljantni i stvarno doprinose uzbudljivoj atmosferi u Austinu. Sama staza ima neke zanimljive značajke kao što su promjene visine i široki zavoji s višestrukim trkaćim linijama za pretjecanje.“

„Bit će važno uravnotežiti postavu između nekih sporih zavoja i brzine koja nam treba na pravcima. Sa samo četiri utrke do kraja prvenstva, moramo držati glave pognutima i gurati koliko god možemo kako bismo se vratili na četvrto mjesto u konstruktorima“, navodi Seidl.

„Austin, idemo!! VN SAD-a jedna je od mojih najdražih utrka u kalendaru. Dodatna energija koju dobivam iz atmosfere nemjerljiva je i volim sve na ovoj utrci. Od gužve do hrane i glazbe. Jedva čekam krenuti na stazu. Veselim se posljednjim četirima utrkama sezone i pokušat ću sve kako bih maksimizirao rezultate kako bismo ostali u borbi za četvrto mjesto u prvenstvu“, dodao je popularni Ricci.

U sjeni borbi za mjesta u momčadskom poretku treba spomenuti jedno staro i mnoga nova lica koja će na prvom slobodnom treningu upisati svoje nastupe. Francuski vozač Theo Pourchaire ovog će petka na prvom slobodnom treningu debitirati u bolidu Formule 1. Theo će u bolidu Alfe Romea zamijeniti Valtterija Bottasa. Tome dodajmo i to da je Pourchaire potvrđen kao rezervni vozač švicarske momčadi za iduću sezonu.

Španjolac Alex Palou isprobat će kako je to sjesti u McLaren. Palou će na prvom slobodnom treningu zamijeniti nasmijanog Australca Daniela Ricciarda, dok će rusko-izraelski vozač Robert Shwartzman za vrijeme prvog treninga sjesti za volan Ferrarija. Danca Kevina Magnussena u bolidu Haasa zamijenit će nekadašnji vozač Alfa Romea Antonio Giovinazzi.

Staza COTA ušla je u kalendar svjetskog prvenstva Formule 1 već spomenute 2012. godine. Staza je dugačka 5.513 kilometara. Dizajnirana je po uzoru na neke vrlo dobro poznate F1 zavoje.

U prvom sektoru ističe se tako prvi lijevi zavoj koji dolazi nakon poznate uzbrdice poslije startno-ciljnog pravca. Nakon toga slijedi sustav zavoja 3,4 i 5 koji je rađen po uzoru na Maggots & Becketts.

Drugi sektor obilježava oštri zavoj 11 nakon čega dolazi najveći pravac staze na kojem se otvara prva DRS zona. Treći sektor kruga vraća vozače na start, a u tome je najpoznatiji sustav zavoja od 15 do 19 koji podsjeća na sustav zavoja Diabolica s Istanbul City parka. Druga DRS zona otvara se na startno ciljnoj ravnini. Najbrži vrijeme kruga u utrci na ovoj stazi drži Charles Leclerc, a ono iznosi 1:36.169.

Pirelli je na ovu utrku donio srednje tvrdu komponentu guma. Vozači će voziti na hard gumi C2 smjese, C3 mediumu te C4 softu.

„COTA ima uravnotežen raspored kada su u pitanju zahtjevi koji se postavljaju pred automobile te gume u smislu trakcije, kočenja i bočnih opterećenja. To je, uglavnom, staza koja teče i koju vozači vole, a koja, ipak, predstavlja neke izazovne dionice koje ne treba podcjenjivati. Dio staze je 2020. godine presvučen novim slojem asfalta, a prošle je godine također izvršen proces glodanja koji je uklonio najgore neravnine.“

„U prvoj sesiji slobodnog treninga moglo bi doći do visokog stupnja evolucije staze, pa će timovima biti od vitalnog značaja da maksimiziraju podatke prikupljene tijekom trećeg treninga kako bi definirali najbolju strategiju za utrku. Drugi trening, ako to vremenski uvjeti dozvole, bit će posvećen testiranju slick guma za 2023. godinu. Vremenski uvjeti u Austinu su do sada bili vrlo promjenjivi, stoga na toj stazi morate biti spremni na sve“, rekao je Pirellijev Mario Isola.

Utrka s one strane Atlantika znači da će europski gledatelji ovaj trkaći vikend gledati u večernjem terminu. Prvi slobodni trening na rasporedu je u petak u 21:00 sat, dok je drugi slobodni trening na rasporedu u ponoć. Subota donosi treći trening u 21:00 sat te kvalifikacije s početkom u ponoć. Nedjeljna utrka za VN Sjedinjenih Američkih Država počinje u 21:00 sat.

VN SAD-a, Austin (Circuit of the Americas), 21. - 23. listopada 2021. 
Petak 21. listopada      1. slobodni trening   21:00 - 22:00 
                         2. slobodni trening   00:00 - 01:30
Subota 22. listopada     3. slobodni trening   21:00 - 22:00
                         Kvalifikacije         00:00 - 01:00
Nedjelja 23. listopada   Utrka                 21:00 - 23:00

Objava Najava VN Sjedinjenih Američkih Država: Faza raspleta pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic