I tako u Monte Carlu na VN Monaka nitko na doslovno najklizavijem terenu za Red Bull ove sezone nije uspio uzeti pobjedu Maxu Verstappenu. Ovog vikenda nastavlja se završetak prvog europskog dijela sezone s utrkom pored Barcelone za VN Španjolske, ali Red Bull će tek tamo biti nezaustavljiv ako ne prorade nadogradnje od konkurencije.
Sjedi, jedan
Nakon vikenda u Monaku, dvojica vozača se itekako moraju pribrati i početi shvaćati ozbiljnije propuštene prilike na utrkama. “Veći” igrač od te dvojice je konkurent za naslov prvaka, Red Bullov Sergio Perez, koji s nula osvojenih bodova napušta kneževinu.
Unatoč startu sa zadnje pozicije, za što je opet sam u potpunosti kriv, s najboljim bolidom na gridu trebao je stići barem do 10. ili 9. mjesta. Ali, i utrka mu je bila prilično neuredna i obilježena nestrpljivošću i sitnim greškama. Neobično za “kralja uličnih utrka”.
Drugi vozač “na piku” je Aston Martinov Lance Stroll. U redu, jasno je da ne može voziti na razini momčadskog kolege, ali trebao bi biti barem “tu negdje”, zapapriti Mercedesima i Ferrarijima. Bez njegovih boljih rezultata, upravo Mercedes će ovog vikenda s lakoćom skinuti njegovu momčad s drugog mjesta u poretku konstruktora.
Fernando Alonso naravno ne može sve sam odraditi. Vikend u Monaku Strollu je bio baš kao i Perezov, obilježen lošim kvalifikacijama i neurednom utrkom koja je za njega završila poput kugle u biljaru. Lance je martinelizirao cijeli Mirabeau kompleks.
Ključni dani za nadogradnje
Nakon što je Mercedes praktički ukrao show s novim nadogradnjama u Monaku, u Španjolsku s novim nadanjima dolaze u Ferrariju, Aston Martinu pa i Red Bullu. U Maranellu smatraju da veća promjena koncepta bolida u sredini sezone, poput ovog što je Mercedes napravio, nije dobar korak u razvoju bolida.
Prema nekim nagađnjima, Ferrarijev bolid za 2024. je već u zračnom tunelu. Ovogodišnji SF23 je prema povratnim informacijama Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza težak za voziti, ali šef momčadi Fred Vasseur kaže drukčije:
“Brzina u kvalifikacijama u Monaku pokazuje da su pritužbe vozača na bolid prenapuhane.”
Bolidu svakako fali bolji aerodinamički učinak, čiji nedostatk naravno povlači mnogo drugih problema uglavnom vezanih uz potrošnju guma. Staza u Barceloni bit će jedna od najtežih za Ferrari ako promjene na bolidu ne donesu rezultata:
“Mislim da će prednja lijeva guma ‘plakati’ cijelu utrku. Nadam se da ćemo s novim dijelovima koje donosimo biti dobri s upravljanjem guma jer očekujem da će to biti glavna stvar u Barceloni”, rekao je Leclerc.
Ferrari, koliko je do sada poznato, dolazi s novim(starim) stražnjim krilom. Preciznije, s jednostrukim nosačem u sredini. Promjene na bokovima tijekom četvrtka još nisu bile uočene.
Slične probleme imaju i McLarenov MCL60 i AlphaTaurijev AT04, dok će u Alfa Romeu i Mercedesu malo lakše nastaviti snimati nedavne promjene na svojem bolidu. “Posnimili” su svi napokon Red Bullovu podnicu nakon dizanja Perezovog bolida na kran u Monaku, a najuzbuđeniji oko toga su bili upravo u Mercedesu.
Christian Horner kaže da će ostalima biti teško to prekopirati, a i Fred Vasseur potvrđuje da im viđeno trenutno ništa ne znači, iako je podnica na SF23 prilično jednostavna u odnosu na RB19.
U Alpineu nakon odličnog trećeg mjesta Estebana Ocona poručuju kako nadogradnje nisu bile specifične samo za Monako, te očekuju borbu s vodećima, tj. barem onima koji se bore za niže stepenice postolja:
“Ovo nije bio bolid poseban samo za Monako. Radi se o tome da smo na nadogradnje stavljene za Imolu, dodali još neke za Monako i bolid sada radi dobro.”
“U potpunosti očekujem da ćemo biti ispred Mercedesa i uz Ferrari na sljedećoj utrci”, izjavio je Alpineov Alan Permane.
Novi dom za jači napredak i novi zaposlenici za novi početak
Jučer su se u Silverstoneu zaposlenici momčadi Aston Martin polako počeli seliti u nove prostore. To je već dugo planirani korak u razvoju momčadi potpomognut trenutno odličnim rezultatima njihovog bolida u rukama Fernanda Alonsa koji će na domaćoj utrci za Nanda možda biti u posebnim bojama.
Rezultati novog postrojenja doći će do izražaja donekle već sljedeće godine, a puni pogon bit će spreman za naredne sezone. Lijepo je vidjeti ovakvo ulaganje u sport, tim više što se to odnosi na bolje radne uvjete za vrijedne zaposlenike.
Nešto južnije od Silverstonea, u Wokingu točnije, Zak Brown se u stilu Ferrarija naoružava kadrom iz Red Bulla. McLaren je za sada ulovio kapitalca. Jučer je objavljeno da se radi o Robu Marshallu, desnoj ruci Adriana Neweya u Red Bullu, a kod Zaka će od 2024. godine obavljati dužnosti tehničkog direktora, direktora dizajna i direktora inženjeringa
Velika promjena na stazi u Montmelóu
Posljednja šikana opet ne postoji što obilježava na neki način povratak staroj (izvornoj) konfiguraciji staze. Uzimajući u obzir i novi profil zavoja broj 10, koji se koristi od 2021., staza sada praktički ima potpuno novu konfiguraciju.
S ovakvom konfiguracijom, 18 metara kraćom i prema simulacijama 4 do 5 sekundi bržom, staza praktički nema sporih zavoja. Tu su samo srednje i jako brzi zavoji, čitaj: smrt za Ferrari. Upravo u Ferrariju sumnjaju da će posljednja dva zavoja biti moguće odraditi s ‘punim gasom’.
Alonso se nadovezao na tu sumnju, ali i rekao da će takvo nešto možda biti moguće u RB19.
Vozači će dobiti dva kompleta tvrde komponente guma (označenih bijelom bojom), tri kompleta srednje (žuti) i osam kompleta mekih guma (crveni).
U međuvremenu, tijekom oba slobodna treninga u petak, momčadi će dobiti priliku isprobati dva dodatna seta tvrdih guma s novom konstrukcijom, koja je postavljena za uvođenje na Velikoj nagradi Velike Britanije.
“Posljednji sektor je modificiran za ovu godinu, vraćajući se tako na izvorni izgled staze bez završne šikane. Zbog toga je staza sada mnogo tečnija i također se zbog te promjene povećava brzina pri ulasku na glavni pravac.”
“Dva su zavoja, zavoj 3 i zavoj 9, koji su posebno zahtjevni u pogledu bočnih sila koje djeluju na gume. U teoriji, momčadi imaju široki raspon strateških izbora, najtvrđa komponenta gume prošle godine uopće nije korištena u utrci”, objasnio je Pirellijev Mario Isola.
A možda će i ovog vikenda trebati zeleni intermediji i plavi kišni setovi. Vremenska prognoza za sada donosi kišnu utrku, prvi puta još od Schumacherove 1996. U trenutku objave ove najave, staza je bila namočena, a vrijeme oblačno. Satnica je sljedeća:
VN Španjolske, Barcelona (Circuit de Barcelona-Catalunya), 2. - 4. lipnja 2023. Petak 2. lipnja 1. slobodni trening 13:30 - 14:30 2. slobodni trening 17:00 - 18:00 Subota 3. lipnja 3. slobodni trening 12:30 - 13:30 Kvalifikacije 16:00 - 17:00 Nedjelja 4. lipnja Utrka 15:00
Objava Najava VN Španjolske: Pravi test za nove nadogradnje pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic