I tako u Monte Carlu na VN Monaka nitko na doslovno najklizavijem terenu za Red Bull ove sezone nije uspio uzeti pobjedu Maxu Verstappenu. Ovog vikenda nastavlja se završetak prvog europskog dijela sezone s utrkom pored Barcelone za VN Španjolske, ali Red Bull će tek tamo biti nezaustavljiv ako ne prorade nadogradnje od konkurencije.
Sjedi, jedan
Nakon vikenda u Monaku, dvojica vozača se itekako moraju pribrati i početi shvaćati ozbiljnije propuštene prilike na utrkama. “Veći” igrač od te dvojice je konkurent za naslov prvaka, Red Bullov Sergio Perez, koji s nula osvojenih bodova napušta kneževinu.
Unatoč startu sa zadnje pozicije, za što je opet sam u potpunosti kriv, s najboljim bolidom na gridu trebao je stići barem do 10. ili 9. mjesta. Ali, i utrka mu je bila prilično neuredna i obilježena nestrpljivošću i sitnim greškama. Neobično za “kralja uličnih utrka”.
![](https://tvautomagazin.hr/wp-content/uploads/2023/06/perez-monaco-2023_1-scaled.jpg)
Drugi vozač “na piku” je Aston Martinov Lance Stroll. U redu, jasno je da ne može voziti na razini momčadskog kolege, ali trebao bi biti barem “tu negdje”, zapapriti Mercedesima i Ferrarijima. Bez njegovih boljih rezultata, upravo Mercedes će ovog vikenda s lakoćom skinuti njegovu momčad s drugog mjesta u poretku konstruktora.
Fernando Alonso naravno ne može sve sam odraditi. Vikend u Monaku Strollu je bio baš kao i Perezov, obilježen lošim kvalifikacijama i neurednom utrkom koja je za njega završila poput kugle u biljaru. Lance je martinelizirao cijeli Mirabeau kompleks.
Ključni dani za nadogradnje
Nakon što je Mercedes praktički ukrao show s novim nadogradnjama u Monaku, u Španjolsku s novim nadanjima dolaze u Ferrariju, Aston Martinu pa i Red Bullu. U Maranellu smatraju da veća promjena koncepta bolida u sredini sezone, poput ovog što je Mercedes napravio, nije dobar korak u razvoju bolida.
Prema nekim nagađnjima, Ferrarijev bolid za 2024. je već u zračnom tunelu. Ovogodišnji SF23 je prema povratnim informacijama Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza težak za voziti, ali šef momčadi Fred Vasseur kaže drukčije:
“Brzina u kvalifikacijama u Monaku pokazuje da su pritužbe vozača na bolid prenapuhane.”
Bolidu svakako fali bolji aerodinamički učinak, čiji nedostatk naravno povlači mnogo drugih problema uglavnom vezanih uz potrošnju guma. Staza u Barceloni bit će jedna od najtežih za Ferrari ako promjene na bolidu ne donesu rezultata:
“Mislim da će prednja lijeva guma ‘plakati’ cijelu utrku. Nadam se da ćemo s novim dijelovima koje donosimo biti dobri s upravljanjem guma jer očekujem da će to biti glavna stvar u Barceloni”, rekao je Leclerc.
Ferrari, koliko je do sada poznato, dolazi s novim(starim) stražnjim krilom. Preciznije, s jednostrukim nosačem u sredini. Promjene na bokovima tijekom četvrtka još nisu bile uočene.
Slične probleme imaju i McLarenov MCL60 i AlphaTaurijev AT04, dok će u Alfa Romeu i Mercedesu malo lakše nastaviti snimati nedavne promjene na svojem bolidu. “Posnimili” su svi napokon Red Bullovu podnicu nakon dizanja Perezovog bolida na kran u Monaku, a najuzbuđeniji oko toga su bili upravo u Mercedesu.
Christian Horner kaže da će ostalima biti teško to prekopirati, a i Fred Vasseur potvrđuje da im viđeno trenutno ništa ne znači, iako je podnica na SF23 prilično jednostavna u odnosu na RB19.
U Alpineu nakon odličnog trećeg mjesta Estebana Ocona poručuju kako nadogradnje nisu bile specifične samo za Monako, te očekuju borbu s vodećima, tj. barem onima koji se bore za niže stepenice postolja:
“Ovo nije bio bolid poseban samo za Monako. Radi se o tome da smo na nadogradnje stavljene za Imolu, dodali još neke za Monako i bolid sada radi dobro.”
“U potpunosti očekujem da ćemo biti ispred Mercedesa i uz Ferrari na sljedećoj utrci”, izjavio je Alpineov Alan Permane.
Novi dom za jači napredak i novi zaposlenici za novi početak
Jučer su se u Silverstoneu zaposlenici momčadi Aston Martin polako počeli seliti u nove prostore. To je već dugo planirani korak u razvoju momčadi potpomognut trenutno odličnim rezultatima njihovog bolida u rukama Fernanda Alonsa koji će na domaćoj utrci za Nanda možda biti u posebnim bojama.
Rezultati novog postrojenja doći će do izražaja donekle već sljedeće godine, a puni pogon bit će spreman za naredne sezone. Lijepo je vidjeti ovakvo ulaganje u sport, tim više što se to odnosi na bolje radne uvjete za vrijedne zaposlenike.
Nešto južnije od Silverstonea, u Wokingu točnije, Zak Brown se u stilu Ferrarija naoružava kadrom iz Red Bulla. McLaren je za sada ulovio kapitalca. Jučer je objavljeno da se radi o Robu Marshallu, desnoj ruci Adriana Neweya u Red Bullu, a kod Zaka će od 2024. godine obavljati dužnosti tehničkog direktora, direktora dizajna i direktora inženjeringa
Velika promjena na stazi u Montmelóu
Posljednja šikana opet ne postoji što obilježava na neki način povratak staroj (izvornoj) konfiguraciji staze. Uzimajući u obzir i novi profil zavoja broj 10, koji se koristi od 2021., staza sada praktički ima potpuno novu konfiguraciju.
![](https://tvautomagazin.hr/wp-content/uploads/2023/06/barcelona2023novo.jpg)
S ovakvom konfiguracijom, 18 metara kraćom i prema simulacijama 4 do 5 sekundi bržom, staza praktički nema sporih zavoja. Tu su samo srednje i jako brzi zavoji, čitaj: smrt za Ferrari. Upravo u Ferrariju sumnjaju da će posljednja dva zavoja biti moguće odraditi s ‘punim gasom’.
Alonso se nadovezao na tu sumnju, ali i rekao da će takvo nešto možda biti moguće u RB19.
Vozači će dobiti dva kompleta tvrde komponente guma (označenih bijelom bojom), tri kompleta srednje (žuti) i osam kompleta mekih guma (crveni).
U međuvremenu, tijekom oba slobodna treninga u petak, momčadi će dobiti priliku isprobati dva dodatna seta tvrdih guma s novom konstrukcijom, koja je postavljena za uvođenje na Velikoj nagradi Velike Britanije.
![](https://tvautomagazin.hr/wp-content/uploads/2023/06/barcelona2023preview-scaled.jpg)
“Posljednji sektor je modificiran za ovu godinu, vraćajući se tako na izvorni izgled staze bez završne šikane. Zbog toga je staza sada mnogo tečnija i također se zbog te promjene povećava brzina pri ulasku na glavni pravac.”
“Dva su zavoja, zavoj 3 i zavoj 9, koji su posebno zahtjevni u pogledu bočnih sila koje djeluju na gume. U teoriji, momčadi imaju široki raspon strateških izbora, najtvrđa komponenta gume prošle godine uopće nije korištena u utrci”, objasnio je Pirellijev Mario Isola.
A možda će i ovog vikenda trebati zeleni intermediji i plavi kišni setovi. Vremenska prognoza za sada donosi kišnu utrku, prvi puta još od Schumacherove 1996. U trenutku objave ove najave, staza je bila namočena, a vrijeme oblačno. Satnica je sljedeća:
VN Španjolske, Barcelona (Circuit de Barcelona-Catalunya), 2. - 4. lipnja 2023. Petak 2. lipnja 1. slobodni trening 13:30 - 14:30 2. slobodni trening 17:00 - 18:00 Subota 3. lipnja 3. slobodni trening 12:30 - 13:30 Kvalifikacije 16:00 - 17:00 Nedjelja 4. lipnja Utrka 15:00
Objava Najava VN Španjolske: Pravi test za nove nadogradnje pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic