U nedjeljnu utrku za Veliku nagradu SAD-a s prve startne pozicije krenut će Lando Norris u bolidu McLarena. Druga pozicija pripala je Maxu Verstappenu u Red Bullu, dok će iz drugog startnog reda startati vozači Ferrarija, Carlos Sainz i Charles Leclerc.
LANDO NORRIS TAKES POLE FOR SUNDAY’S UNITED STATES GRAND PRIX!!! #F1 #USGP pic.twitter.com/vgkbRYkjS4
— Formula 1 (@F1) October 19, 2024
TIJEK KVALIFIKACIJA:
Nakon što je Max Verstappen odnio pobjedu u sprint utrci, program na Circuit of the Americas doveo nas je do kvalifikacija za nedjeljnu Grand Prix utrku. Po hrvatskom vremenu kvalifikacije su započele točno u ponoć.
Vremenski uvjeti u Texasu i dalje su bili stabilni. Na početku kvalifikacija temperatura zraka bila je 28 stupnjeva Celzija, dok je temperatura staze bila deset stupnjeva viša.
Q1 – eliminirani vozači: Albon, Colapinto, Bottas, Hamilton i Zhou
Glavna vijest nakon prve kvalifikacijske runde bilo je ispadanje sedmerostrukog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona. Mercedesov vozač osvajao je utrku u Austinu pet puta, no ovoga puta čeka ga nemoguća misija jer je u kvalifikacijama zauzeo tek 19. poziciju. Inače, ovo je tek četvrti put u Hamiltonovoj dugoj karijeri da je kvalifikacije završio tako nisko u poretku.
Svoj su nastup završili i vozači Saubera, može se reći očekivano, te Williamsa, što i nije bilo očekivano s obzirom na dobre vožnje Albona i Colapinta u prethodnim sesijama ovog trkaćeg vikenda. Mala utjeha za petoricu eliminiranih vozača leži u tome da će se svi u startnom poretku pomaknuti za jedno mjesto jer će sa začelja startati Lawson. Vozač RB-a ima kaznu zbog korištnja nove pogonske jedinice, tako da nije važno gdje će završiti kvalifikacije.
Najbrži krug u Q1 odvozio je Max Verstappen – 1:33,046. Drugo vrijeme imao je Leclerc, a treće upravo spomenuti Lawson. Za razliku od svog momčadskog kolege, Russell je bez problema prošao dalje s četvrte pozicije, a na petoj je ugodno iznenadio Gasly u Alpineu.
Q2 – eliminirani vozači: Tsunoda, Hülkenberg, Ocon, Stroll i Lawson
U drugoj rundi kvalifikacija vozači su još malo pritisnuli i unijeli dozu rizika u svoje mjerene krugove. Lando Norris prvi se spustio ispod minute i 33 sekunde (1:32,851), ali značajno ga je nadmašio Max Verstappen u svom drugom mjerenom krugu. Postavio je rezultat 1:32,584 koji je bio dostatan za još jedno prvo mjesto Nizozemca.
Drugo vrijeme imao je Carlos Sainz, tek 15 tisućinki sekunde brži od Norrisa. U prvih pet završili su još Leclerc i Perez. Piastri i Russell također su izborili Q3, kao i ovom prilikom odlično raspoloženi Gasly. Alonso je prošao s devete, a Magnussen s desete pozicije.
Za tri stotinke sekunde Q3 je “pobjegao” Tsunodi i on će startati 11. Razočaran je bio Hülkenberg na 12. mjestu, a iza njega su ostali Ocon, Stroll i Lawson. Novozelanđanin nije ni postavio vrijeme u Q2, svjestan da ga ionako čeka posljednja startna pozicija.
Q3 – pole position za Norrisa, Russell završio u zaštitnoj ogradi
Sastav za završnu rundu kvalifikacija: Oba bolida Red Bulla, McLarena i Ferrarija te po jedan bolid Mercedesa, Aston Martina, Alpinea i Haasa. Sunce se spustilo na obzoru, bilo je i dosta oblaka, tako da je i temperatura pala za Q3.
Nakon prvih mjerenih krugova na prvo je mjesto zasjeo Norris s vremenom 1:32,330. Verstappen je bio 31 tisućinku sekunde sporiji, a na trećem i četvrtom mjestu bila su dva Ferrarija – Sainz ispred Leclerca. Propeti konjići imali su popriličan zaostatak od tri, odnosno četiri desetinke sekunde. Više od šest desetinki sporiji bili su Piastri na petom i Russell na šestom mjestu. Perezu je prvi mjereni krug poništen jer nije poštivao granice staze.
Kad se očekivala završna bitka za pole position, George Russell izletio je sa svojim Mercedesom u završnom sektoru staze. Zabio se u zaštitnu ogradu, a zbog žutih zastava svi su vozači morali odustati od svojih brzih krugova. Tako je Lando Norris zadržao prvo mjesto i mogao je slaviti svoj sedmi pole position u karijeri.
Objava Norris pobijedio Verstappena u borbi za pole position na Velikoj nagradi SAD-a pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak