Možda rano buđenje nedjeljom ne odgovara svakome, ali mora se priznati da je utrka Formule 1 itekako dobar način za započeti dan. Posebno kada gledamo zanimljivu utrku poput one danas. Moći će se danima pričati o brojnim nesrećama i odustajanjima iz današnje utrke, a mi ćemo, sad već po tradiciji, ocjeniti vozače nakon završenog trkaćeg vikenda u Australiji.

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda.

Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često. Desetka je rezervirana za rijetke vožnje, one koje se pamte i godinama nakon utrke. Isto vrijedi i za ‘jedinicu’, pri ocjenjivanju više se držimo sredine, nego odlaska u ekstreme.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Pa, krenimo s ocjenama.

  • Logan Sargeant (3) – Slabo izdanje za Amerikanca. Većinu utrke proveo je blizu ili na začelju poretka, a na restartu utrke u 56. krugu radi veliku grešku i zakucava prednji nos u stražnji kraj AlphaTaurija kojeg je vozio Nyck De Vries.
  • Alexander Albon (5) – Odustao je u 7. krugu utrke nakon što je izgubio kontrolu nad bolidom i zabio se u zaštitnu ogradu. Teško je procijeniti koliko krivice snosi za taj incident, ako i ikakve. Moje je mišljenje da je tjerao bolid do granica i da je proklizao po prašnjavoj stazi. Imao je odlične kvalifikacije i bio bi u konkurenciji za osvajanje bodova da nije bilo nesreće.
  • Nyck de Vries (4.5) – Odustao na kraju utrke zbog udarca bolida Logana Sargeanta. U tom je trenutku bio predzadnji i svakako nije vozio fantastičnu utrku. Uz Sargeanta je jedini vozač koji ove sezone nije osvojio bod.
  • Yuki Tsunoda (5.5) – Bio je blizu trećem 11. mjestu u toliko utrka ove sezone, ali ipak je osvojio prvi bod za AlphaTauri ove sezone. U utrci je od Piastrija i Zhoua izgubio pozicije koje bi mu koristile na kraju utrke, ali vrijedi istaknuti da je odradio i dobar restart u 57. krugu. Ipak, crvena zastava poništila je njegov trud, ali je prvi bod spremljen u džep i to je važno za momčad.
  • Nico Hulkenberg (7) – Nastavlja dobru povratničku sezonu. Kroz vikend je bio brži od Magnussena, a bodove bi osvojio i bez onog kaosa na restartu utrke u 57. krugu.
Credit: Williams.com
  • Kevin Magnussen (4) – Imao je preširoku putanju na izlazu iz drugog zavoja, zbog čega je dodirnuo zid s desnom stranom bolida. Tako je ostao bez stražnje desne gume i za odustajanja iz utrke može kriviti jedino sebe. Kroz vikend sporiji od momčadskog kolege.
  • Fernando Alonso (7) – Vozio je u skladu s mogućnostima bolida cijeli vikend. Dobre kvalifikacije, uredna i čista utrka koja je skoro katastrofalno završila. Sainz ga je izvrtio na restartu utrke u 57. krugu, ali Alonso je ipak zbog crvene zastave vraćen na treće mjesto i osvojio treće postolje u sezoni. Brži od Strolla čitavog vikenda.
  • Lance Stroll (4.5) – U prvom je krugu izbacio Leclerca iz utrke, ali suci su ispravno zaključili da je riječ o trkaćem incidentu. Stroll nije mogao puno učiniti kako bi spasio Leclerca zbog ranog kočenja Fernanda Alonsa. Do raspleta utrke u 57. krugu bio je na šestom mjestu iza Gaslyja u Alpineu. Iako je u sezonu ušao s ozljedom, Stroll za sada ne može parirati 41-godišnjem Alonsu.
  • Valtteri Bottas (4) – Na ili blizu začelja kroz utrku. Zhou je pokazao bolji tempo u utrci i Finac svakako ne može biti zadovoljan pokazanim kroz vikend.
  • Zhou Guanyu (5.5) – Prvi bodovi u sezoni za Kineza. Iako je profitirao brojnim odustajanjima u 57. krugu, svakako je odradio dobru utrku i doveo se u situaciju da iskoristi priliku za prve bodove u sezoni.
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23
  • Oscar Piastri (6.5) – Prvi bodovi u karijeri za Piastrija! Fino se snašao u kaosu na restartu utrke i izbjegao je incidente. Razveselio domaću publiku i nije mogao poželjeti bolje mjesto za prve bodove nakon zaboravljive prve dvije utrke.
  • Lando Norris (7.5) – Sigurno je oduševljen sa šestim mjestom i prvim bodovima u sezoni, koje bi osvojio i bez nesreća na kraju utrke. Jedan od boljih pojedinaca u današnjoj utrci, a ističe se i pretjecanje Hulkenberga za osmo mjesto u 52. krugu.
  • Pierre Gasly (4) – Gasly je vozio fantastično sve do samog kraja utrke. Nažalost, tad je iz utrke izbacio sebe i momčadskog kolegu. Ispričao se Oconu zbog nesreće i prava je šteta za Alpine što je uopće došlo do te crvene zastave jer je Gasly bio na petom mjestu i vrlo blizu Sainza u Ferrariju. Njegova vožnja do odustajanja nije prošla nezapaženo, ali ipak moramo uzeti u obzir da je izletio u šljunak pa zakucao momčadskog kolegu u zid.
  • Esteban Ocon (5) – Bio je na 10. mjestu do odustajanja. Iz utrke ga je izbacio momčadski kolega i tu Ocon nije mogao puno učiniti. Ipak, slabiji tempo od Gaslyja kroz vikend u Australiji koštat će ga bolje ocjene.
  • George Russell (5.5) – Uh, što reći za Russella? Odustao u 18. krugu nakon što mu se zapalio stražnji kraj Mercedesa. Bio je to rijetki mehanički kvar za ‘srebrne strijele’, a Russell je bio i kolateralna žrtva crvene zastave u 9. krugu. Naime, Britanac je otišao u boks na kraju 7. kruga jer je na stazu najprije izašao Safety car, ali na stazi je bilo previše oštećenih dijelova Albonovog Williamsa. Russell je odradio solidne kvalifikacije i odličan start utrke, na temelju toga dobio je i malo bolju ocjenu od prosječne, ali kući se vraća s nula osvojenih bodova, a to je ono što se broji na kraju dana.
(Photo by Mark Sutton / LAT Images)
  • Lewis Hamilton (8) – Prvo postolje ove sezone za sedmerostrukog svjetskog prvaka! Bio je vjetar u leđa koji mu je baš nedostajao, s obzirom na to da se činio prilično nemotivirano i nesretno u prve dvije utrke. U utrci je odradio sve kako treba, a ističem i junački, premda i riskantni potez na Maxu Verstappenu na početku utrke. Točno je procijenio da je za Nizozemca rizik puno veći i da će mu ostaviti prostora.
  • Carlos Sainz (3) – Trebao je barem malo spasiti dojam za Ferrari nakon što je Leclerc završio utrku u prvom krugu. Međutim, radi glupu pogrešku na restartu utrke u 57. krugu zbog čega je izvrtio Fernanda Alonsa i pet sekundi vremenske kazne. Završio je vikend na 12. mjestu, a jedine bodove koje je osvojio su oni kazneni na FIA-inoj superlicenci zbog sudara sa sunarodnjakom.
  • Charles Leclerc (4) – I sam je proglasio ovo najgorim startom u sezonu. Utrku je završio u prvom krugu nakon dodira s Lanceom Strollom kojeg je direkcija utrke proglasila incidentom u utrkivanju. Vrijedi spomenuti da je odradio loše kvalifikacije i da je mogao imati povoljniju poziciju na startu s kojom bi izbjegao gužvu na početku.
  • Sergio Perez (5) – Krenuo je u utrku iz boksa nakon odustajanja iz kvalifikacija. Spletom okolnosti završio je na petom mjestu. Možda sam prestrog prema Perezu, ali nekako sam očekivao Meksikanca bliže postolju s obzirom na to da vozi Red Bullovu raketu. Sporo se probijao kroz poredak i osvojio bi mršave bodove da nije napredovao dva mjesta na restartu.
  • Max Verstappen (6.5) – Pobjednik utrke, ali nisam impresioniram njegovom vožnjom. Prilično je pasivno ušao u utrku, izgubio pozicije od oba Mercedesa, a ističe se i velika greška u 48. krugu utrke kada je imao preupravljanje i izletio u šljunak u posljednjem sektoru. Ta bi ga greška u nekim drugim, kompetitivnijim okolnostima mogla koštati pobjede.

Objava Ocjene s VN Australije: Debakl Ferrarija u Melbourneu i težak uspon za Pereza pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić