Max Verstappen slavio je na Velikoj Nagradi Japana, a njegov je Red Bull tim podvigom osigurao šestu titulu konstruktorskog prvaka. U Milton Keynesu tako je počelo slavlje čak šest utrka prije kraja prvenstva.

Nizozemac je osvojio utrku ispred McLarenovih aduta, Landa Norrisa i Oscara Piastrija, koji su još jednom pokazali koliko su opasni vozači za volanom brze mašinerije iako je riječ o najmlađoj vozačkoj postavi na gridu. A na tankom ledu je Logan Sargeant, koji je i kvalifikacije i utrku završio na isti način – sudarom!

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda.

Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često. Desetka je rezervirana za izuzetne vožnje, one koje se pamte i godinama nakon utrke. Tako izuzetne vožnje rijetko vidimo, stoga neće često biti ni ocjene 10. Isto vrijedi i za ‘jedinicu’, pri ocjenjivanju više se držimo sredine, nego odlaska u ekstreme.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

  • Logan Sargeant (2) – Utrku je počeo iz boksa nakon što je završio kvalifikacije zbog sudara. Nije se proslavio ni u utrci. Zabio se u stražnje krilo Valtterija Bottasa na ulasku u hairpinu. Upravo je njegovo mjesto jedino nepotvrđeno uoči početka nove sezone, a nije teško pretpostaviti i zašto…
  • Alexander Albon (5) – Bilo kakvu šansu za plasman u bodovima izgubio je u nesreći u prvom krugu. Odustao je sredinom utrke.
  • Liam Lawson (6) – U Japanu je dobio definitivnu potvrdu kako neće voziti za AlphaTauri u sljedećoj sezoni, iako je pružio vrlo dobre nastupe umjesto ozlijeđenog Daniela Ricciarda. Vjerujemo kako će Novozelanđanin dočekati svoju pravu priliku u F1, a na Suzuki je još jednom odradio bolju utrku od Tsunode. Dapače. u četiri zajedničke utrke, Japanac nijednom nije pobijedio Lawsona…
  • Yuki Tsunoda (5) – Očekivao se bolji Tsunodin nastup u Japanu pred domaćom publikom, posebno nakon što se kvalificirao u Q3. Ipak, nije uspio završiti ispred vozača Alpinea i pojačati bodovni status u prvenstvu. U četiri utrke pored Liama Lawsona pružio je prilično skromne vožnje.
  • Nico Hülkenberg (5) – Drugi vikend u nizu odradio je lošije kvalifikacije od Magnussena, na što nismo navikli ove sezone. Kao i momčadski kolega, u utrci je bio daleko od bodova, što je u skladu s mogućnostima Haasa.
Photo by Mark Thompson/Getty Image // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202309211461 // Usage for editorial use only //
  • Kevin Magnussen (5) – Popravio je kvalifikacijsku formu u odnosu na Nicu Hulkenberga, a u utrci je nastradao zbog nepromišljenog poteza Lancea Strolla. Završio je na 15. mjestu, ali male su šanse da bi Haas konkurirao za bodove i u čistoj utrci.
  • Fernando Alonso (5) – Ostvario je osmo mjesto, što se čini realnim rezultatom za Alonsa i Aston Martin, koji je izgubio bitku u razvoju bolida i više ne konkurira za postolje. Možda se Alonso s boljom strategijom mogao izboriti za sedmo mjesto koje je pripalo Georgeu Russellu…
  • Lance Stroll (4) – Potpuno je podbacio u kvalifikacijama i završio tek na 17. mjestu, dok je Alonso izborio Q3. U utrci je imao solidan napredak na putu prema bodovima, ali odustao je zbog mehaničkog kvara na stražnjem krilu.
  • Valtteri Bottas (5) – Nije imao sreće u Japanu. Najprije je bio u incidentu s Albonom i Oconom, a zatim ga je Logan Sargeant izbacio iz utrke nepromišljenim potezom. Finac je odustao u drugoj uzastopnoj utrci.
  • Zhou Guanyu (5) – Kvalificirao se iza Bottasa i doživio je peh na samom početku utrke. Oštetio mu se bolid nakon što je pokupio komadiće bolida koji su se našli na stazi nakon incidenta u kojem su sudjelovali Ocon, Bottas i Albon. Relativno dosadnu utrku završio je na 13. mjestu.
Photo by Steven Tee / LAT Images
  • Oscar Piastri (8,5) – Ako se po jutru dan poznaje… Onda bi Oscar Piastri mogao imati nevjerojatnu F1 karijeru! Konačno je zakoračio na pobjedničko postolje nakon što je u nekoliko vikenda pokazao kako Norris nije jedini McLaren koji se može umiješati u borbu pri vrhu. Rutinski odrađena utrka, Leclercu u Ferrariju nije dao ni šansu za postolje.
  • Lando Norris (8,5) – Znate li da je Lando Norris u 2023. osvojio isti broj drugih mjesta kao i Sergio Perez, čak četiri? To je nevjerojatan podatak kada uzmemo u obzir da Britanac vozi McLaren, koji u prve dvije utrke nije osvojio ni bod, a Perez vozi Red Bull. Mladi Britanac na startu je prestigao momčadskog kolegu, kao i nakon izlaska sigurnosnog automobila, kada je izgubio poziciju.
  • Esteban Ocon (5) – Završio deveti nakon što mu je Gasly vratio poziciju u okolnostima koje nisu bile najpoštenije za oba vozača. Bio je uključen i u incident u uvodnom krugu s Bottasom i Albonom i snosi dio krivice za taj sudar. Svakako može biti zadovoljan osvojenim bodovima u vikendu u kojem Alpine nije bio u odličnoj formi.
  • Pierre Gasly (6) – Gasly je tijekom vikenda pokazao kako je Alpine u njegovim rukama brži nego u Oconovim. Ipak, izgubio je nekoliko pozicija zbog kasnog prvog zaustavljanja u boksu, nakon čega je započeo spasilačku misiju. Marljivo je vratio izgubljene pozicije i krajem je utrke dao sve od sebe da stigne i Fernanda Alonsa. Alpine je nakon tog neuspješnog pokušaja odlučio da Gasly mora vratiti poziciju Oconu, koji ga je propustio kako bi mu olakšao posao u lovu na Alonsa. Može se reći da Gasly nije bio najsretniji tom odlukom.
  • George Russell (5) – Mercedes i Russell isprobali su taktiku od jednog zaustavljanja u boksu u pokušaju da ulove postolje. Russell je dio utrke izgledao kao legitiman kandidat za postolje, ali ipak se ta strategija pokazala previše ambicioznom. Srećom za ‘srebrne strijele’, nije puno izgubljeno, pa je Russell na kraju
Steve Etherington
  • Lewis Hamilton (6) – Mercedes je bio četvrta najbrža ekipa na Suzuki, stoga je peto mjesto sedmerostrukog svjetskog prvaka prilično dobar rezultat na Suzuki, posebno kada uzmemo u obzir da je Hamilton vozio skoro cijelu utrku sa štetom na bolidu nakon sudara s Perezom.
  • Carlos Sainz (5,5) – Na treninzima i kvalifikacijama nije pronašao idealan balans u bolidu, ali taj je problem riješio u utrci. Ipak, Sainz nije mogao iskoristiti bolji osjećaj u bolidu, a nakon taktičke greške Ferrarija izgubio je peto mjesto od Hamiltona.
  • Charles Leclerc (6) – Treću utrku u nizu Leclerc završava na četvrtom mjestu, uz ključnu razliku, jer je u Japanu završio ispred momčadskog kolege Sainza. Monegažanin je kroz vikend bio brži vozač, ali nije mogao ugroziti McLarenov dvojac tijekom utrke i napasti postolje.
  • Sergio Perez (2) – Kvalificirao se na peto mjesto, ali više od startne pozicije razočarao je ogroman zaostatak Meksikanca za momčadskim kolegom – čak 0.773 sekunde! Nije se Perez puno bolje proveo u utrci. Imao je dodir s Hamiltonom na startu utrke, zatim je napravio prekršaj tijekom sigurnosnog automobila, a za kraj je skrivio sudar s Magnussenom. Jedna od njegovih najgorih vožnji ove sezone, a s obzirom na njegove nastupe ove sezone, to nešto govori…
  • Max Verstappen (9) – Nekako se očekivala ovakva vožnja Verstappena nakon najgore utrke u sezoni na VN Singapura. Nizozemac je ostvario svoju 13. pobjedu u 16 utrka ove sezone i zapravo sam osigurao šestu konstruktorsku titulu za Red Bull, s obzirom na odustajanje Sergija Pereza.

Objava Ocjene s VN Japana: Piastri i Norris paklena su kombinacija, Sargeant na tankom ledu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić