Nakon 945 dana, Lewis Hamilton ostvario je pobjedu u Formuli 1. Tada, još 2021. godine, slavio je u dramatičnoj VN Saudijske Arabije. Borba za titulu prvaka između njega i Maxa Verstappena dosegnula je vrhunac, a Lewis je tom pobjedom došao na isti broj bodova kao i Nizozemac uoči posljednje utrke sezone u Abu Dhabiju.

Sedmerostruki svjetski prvak čekao je skoro tri godine na novi trijumf. Ali tko čeka, taj i dočeka. Na Silverstoneu je ostvario 104. pobjedu u karijeri i zasluženo odnio titulu vozača dana u službenom glasanju na stranicama F1, ali i u našim ocjenama.

Pobjedničko postolje upotpunili su Max Verstappen u Red Bullu i Lando Norris u McLarenu.

Ocjene s VN Velike Britanije

  • Kevin Magnussen (5) – Vjerojatno je izgubio 10. mjesto i bod zato što je u posljednjem stintu vozio na softu, koji se rano raspao. Ipak, vikend si je uništio slabim kvalifikacijama gdje je završio tek na 17. mjestu. Imao je odličnu šansu osvojiti dobre bodove u Engleskoj, ali to nije bio slučaj, iako je pokazao dobru brzinu u utrci. Od njega se očekuje više ako želi ostati u Haasu i dogodine.
  • Nico Hulkenberg (9) – U prethodne dvije utrke osvojio je više bodova nego Perez u posljednje šest! Haas će ga jako teško zamijeniti za iduću godinu. Nijemac je u kvalifikacijama bio bolji od oba Ferrarija, a u utrci je iza sebe zadržao oba Aston Martina. Tko bi pomislio kako će Hulkenberg imati najbolje vozačke dane u 37. godinu života
  • Zhou Guanyu (4,5) – Postignuće je završiti zadnji u utrci u kojoj je nekoliko vozača odabralo strategiju zbog koje su izgubili jedan cijeli krug u odnosu na vodeće. Kineskom vozaču je to ipak nekako prošlo za rukom. Krenuo je utrku na softu koji se raspao nakon desetak krugova. Zhou je tako od 12. kruga vozio na mediumu, ali je već u 18. krugu prešao na intermediate gume. A kao da stvar nije mogla biti gora, u 25. krugu je otišao po nove ‘interice’… Nije iznenađenje što je zadnji prošao kroz cilj.
  • Valtteri Bottas (5) – Postalo je pomalo bolno opisivati utrke vozača Saubera koji je uvjerljivo najsporiji bolid u 2024. ‘Highlight’ Bottasove utrke bila je borba s Leclercom za nevažno 14. mjesto dok su kasnili nekoliko krugova za vodećima.
  • Daniel Ricciardo (5) – RB tvrdi kako su izgubili korak u odnosu na rivale zbog nadogradnji bolida. Ipak, Ricciardu je svaka utrka od ogromnog značaja, posebno u europskom dijelu sezone. Stoga su mu potrebne bolje vožnje kako bi ostao u igri za 2025. godinu, a nastupom na Silverstoneu nije si baš značajno poboljšao kandidaturu.
  • Yuki Tsunoda (7) – Nakon slabijeg vikenda u Austriji, Japanac je ponovno bio bolji vozač RB-a. Kvalificirao se na 13. mjestu, ali je nadoknadio dvije pozicije u prvom krugu, nakon čega se uspio probiti u krug osvajača bodova. Na kraju utrke mu se raspao soft, zbog čega je izgubio deveto mjesto od Albona. Tako je osvojio jedan, ali vrijedan bod.
  • Logan Sargeant (6,5) – Bodovi se broje na kraju dana, a Amerikanac ih nije osvojio. Međutim, nakon dugo vremena ostavio je pozitivan dojam. Završio je utrku na 11. mjestu što mu je uvjerljivo najbolji rezultat ove sezone (završio je 14. u Saudijskoj Arabiji). Ipak, postalo je prilično očito kako ga iduće sezone nećemo gledati u Williamsu, stoga su Amerikancu potrebne neke mirakulozne vožnje kako bi ostao u igri za 2025.
  • Alexander Albon (8) – Sjajan vikend za Albona. Kvalificirao se na deveto mjesto, tamo je završio i utrku unatoč tome što je oštetio bolid u prvom krugu. Kasnije je čak smanjivao i zaostatak za Aston Martinima ispred njega i izdržao nalete Tsunode.
  • Esteban Ocon (5) – Nakon nekoliko vrlo dobrih vikenda, Alpine je u Engleskoj ponovno upao u mediokritet. A kao sol na ranu, Ocon je prerano otišao u boks po intermediate gume. To je barem malo spasio pravovremenim prelaskom na medium gume kasnije u utrci, ali i unatoč tim okolnostima, Alpine jednostavno nije imao brzinu za bodove.
  • Pierre Gasly (x) – Kvalifikacije nisu ni počele, a Gasly je dobio drakonsku kaznu od 50 mjesta na gridu. A da vikend iz noćne more bude gori, Francuz se povukao iz utrke tijekom kruga zagrijavanja zbog problema s mjenjačem…
  • Lance Stroll (7,5) – Kao i Fernando, čekao je na nove bodove od VN Kanade. Na Silverstoneu je imao vrlo dobar vikend u kojem nije pokazivao slabosti u promjenjivim uvjetima. Bio je brži od Fernanda u kvalifikacijama, a tu je brzinu prenio i u utrci.
  • Fernando Alonso (7) – Nakon težih vikenda u Španjolskoj i Austriji, Fernando se vratio među osvajače bodova. I unatoč nešto slabijoj formi, što njega, a što Aston Martina, Alonso je i dalje vrijedan sakupljač bodova. Štoviše, osvojio ih je 45 ove sezone, čime je uvjerljivo na 9. mjestu, daleko od onih ispred njega, i daleko ispred Strolla koji je deseti s 23 boda. Ipak, Kanađanin je na Silverstoneu ipak bio za nijansu bolji…
  • Oscar Piastri (9) – Izgubio je više od 20 sekundi vremena zbog pogreške McLarena, koji nije htio obaviti dvostruko zaustavljanje u boksu, a deblji je kraj izvukao Piastri koji je morao voziti dodatni krug na suhim gumama po mokroj stazi. U tom je trenutku mladi Australac napredovao s petog na drugo mjesto i puhao je Norrisu za vratom. Kasnije je spasio što se spasiti moglo, nadoknadio je izgubljeno i završio četvrti, samo pet sekundi za Norrisa. S obzirom na demonstrirani tempo, možda je i pobjeda bila moguća za Piastrija u ovoj utrci.
  • Lando Norris (8) – Komentirao je kako sebe krivi za neuspjeh u Silverstone, ali je dodao i kako je McLaren kao ekipa donio krive odluke u krivo vrijeme. Norris je mogao, primjerice, kao Verstappen tražiti raniji odlazak u boks. Ekipe su vjerovale svojim vozačima kod odabira guma, a tu se Norris, kao ni McLaren, nisu najbolje snašli. Britanac je ove sezone morao imati više od jedne pobjede, ali male razlike rade veliku razliku u F1. A iza Norrisa i McLarena su neke teško naučene lekcije koje ih mogu učiniti još boljim i konkurentnijim.
  • Carlos Sainz (8) – Izvukao je maksimum iz utrke u kojoj je Ferrari vjerojatno imao tek četvrti najbolji bolid. Na kraju utrke je otišao u boks po svježi set mekanih guma pomoću kojih je odnio i dodatan bod zbog najbržeg kruga utrke. Španjolac najveću borbu i dalje vodi izvan staze, još uvijek nije osigurao mjesto za 2025., ali sigurno ima dovoljno ponuda.
  • Charles Leclerc (5) – Iako Monegažanin nije kriv za katastrofalni tijek utrke, mogao se spasiti nevolja u nedjeljnoj utrci boljim vremenom u subotnjim kvalifikacijama. Vrlo je dobro startao u utrku i nakon samo nekoliko krugova već je bio iza momčadskog kolege, ali je zatim Ferrari pucao samom sebi u nogu i prerano pozvao Leclerca u boks.
  • Lewis Hamilton (9,5) – Nakon 945 dana ‘suše’ sedmerostruki svjetski prvak ponovno je zasjeo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. I time je pokazao, ponajviše sebi, kako i dalje ima “to” u sebi. Krajem utrke je poručio putem timskog radija kako se ne moraju brinuti i da će sve pobrinuti za sve. Tako je i bilo, Lewis je ponovno bio u svojem najboljem izdanju, a pobjeda će mu sigurno dati novi vjetar u leđa.
  • George Russell (7) – Nakon neočekivane pobjede na Red Bull Ringu, Russellova bajka nastavila se i na Silverstoneu. Barem prvi dio vikenda. U utrci je izgubio vodstvo nakon desetak krugova i prvih kapljica kiše. U tim se okolnostima iskusniji Hamilton jednostavno bolje snašao, a na žalost “srebrnih strijela”, Russell je morao odustati iz utrke u 34. krugu zbog vjerojatnog problema s protokom vode. Tada je bio na četvrtom mjestu.
  • Sergio Perez (3) – Što dodati a da nije već istaknuto u posljednjih šest utrka? Meksikanac je u tom razdoblju osvojio manje bodova (15) nego Nico Hulkenberg u posljednje dvije (16). Na postolju je posljednji put bio na VN Kine. Čak i Christian Horner polako gubi strpljenje. Ako još nije upalio crveni alarm, Perezu je svakako vrijeme. Jer izgleda kako nije siguran u Red Bullu unatoč novom ugovoru…
  • Max Verstappen (8) – Još jedan izazovni vikend za aktualnog svjetskog prvaka. Mercedes i McLaren prenijeli su sjajnu formu, ali Nizozemac je još jednom pokazao koliko ga je teško pobijediti čak i kada malo toga ide njegovim putem. U kvalifikacijama je prema navodima Red Bulla izgubio oko desetinku sekunde zbog oštećenja podnice nakon što je izletio sa staze u zavoju Corpse. Max je dobro startao u utrku i prestigao Norrisa, ali jednostavno nije imao brzine za pobjedu, pa čak ni postolje, sve do kraja utrke i stinta na tvrdim gumama. Tada je prestigao Norrisa i skoro ulovio Hamiltona koji je ostvario pobjedu. Istaknimo i kako je na Maxovu želju Red Bull prešao na intermediate gume, što se pokazalo pravim potezom jer je do tada bio u borbi sa Sainzom.

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

    Objava Ocjene s VN Velike Britanije: Lewisova renesansa i Leclercov horor pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

    Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
    Author: Luka Tunjić