Dok se Formula 1 priprema za sljedeći ciklus pravila koji stupaju na snagu 2026. godine, šefovi Formule 1 zbog zabrinutosti da je porast težine bolida izmakao kontroli, razmatraju određene promjene u šasiji bolida.

I dok su pravila oko motora za bolide Formule 1 dogovorena, pravila o šasiji su daleko od konačnog dogovora jer čelnici Formule 1 razmatraju smjer u kojem bi se stvari trebale razvijati. Jedno od ključnih područja oko kojeg se Formula 1 i FIA slažu je datreba uložiti dodatne napore kako bi se smanjila težina bolida koja je sada veća nego ikad prije.

Za ovu sezonu minimalna težina bolida postavljena je na 798 kilograma, što je 200 kilograma više nego što je to bilo 2008. godine, prije nego što su uvedene baterije, sustav za prikupljanje energije i drugi moderni sigurnosni sustavi. Dodavanje ”halo” zaštite kako sigurnosne značajke na bolide 2018. godine dodatno je povećalo težinu, a s prošlogodišnjim novim propisima koji su uključili veće gume i bolide s efektom tla ponovno je povećana težina bolida.

U ekskluzivnom intervjuu za stranicu Motosport.com predsjednik FIA-e i bivši reli vozač, Mohammed Ben Sulayem, rekao je da vjeruje kako bi lakši bolidi koristili Formuli 1, ali napominje da će postizanje tog cilja biti teško s obzirom na kompleksnost današnjih bolida.

”Jedna stvar koju bih volio vidjeti je jasna: trebamo lakše bolide. Vjerujem da je to bolje. Dolazim iz automoto sporta, gdje su lakši automobili sigurniji i ne troše istu količinu goriva. Bit će to teško za postići, ali svi to žele. Za to se zalažem jer dolazim iz relija, gdje ništa nije gore nego imati težak automobil”, rekao je Ben Sulayem.

Predsjednik Formule 1, Stefano Domenicali, također je prepoznao problem sa sve većom težinom bolida, pripisujući to tehnološkom napretku, ali smatra da je pitanje težine bolida potrebno staviti na dnevni red za skorašnje rasprave o pravilima za 2026. godinu.

”Jedna od tema, koja je uvijek bila predmet rasprave je težina bolida. Kao što znate, s hibridnim motorima i baterijama, težina se povećava, a to nije u skladu s prirodom Formule 1. Stoga je to tema za raspravu u budućnosti”, rekao je Domenicali.

Osim činjenice da teži bolidi otežavaju performanse pri niskim brzinama, postoji i nedostatak u tome što u slučaju nezgode, udarci postaju ozbiljniji kako masa bolida raste. Tu je i problem da teži bolidi stvaraju više energije koja se mora raspršiti, kao i potrebu za više goriva kako bi se kretali velikom brzinom. Govoreći ranije ove godine vozač Mercedesa, George Russell, rekao je da sve veća masa bolida počinje izazivati zabrinutost u pogledu sigurnosti.

”Težina je nevjerojatna. Trenutno, performanse pri niskim brzinama nisu sjajne. Nastavljamo raditi ove bolide sve sigurnijima, ali očito što ih više opteretimo, kada dođe do udara, to je poput sudara s autobusom u usporedbi sa Smartom.”

”Udarac će biti veći ako se krećete istom brzinom s bolidom koji teži 800 kg ili preko 900 kg na početku utrke, u usporedbi s bolidom prije 15 godina koji je težio 650 kg.”

”Siguran sam da se provodi analiza kako pronaći ravnotežu jer ne znam gdje je povučena granica. Ako bolid činite težim, težim, težim… Jačim, jačim, jačim, zapravo dolazite do točke kada prelazite tu granicu da pretežak zapravo nije sigurniji”, rekao je Britanac.

Hoće li uspjeti sastaviti lakši bolid za novi set pravila ostaje za vidjeti, no bit će zanimljivo za vidjeti kako će se Formula 1 razvijati s obzirom da se mora pogoditi pravi balans između težine, sigurnosti i performansi bolida.

Objava Šefovi Formule 1 zagovaraju smanjenje težine bolida pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Stjepan Feketija