Max Verstappen osigurao je drugi naslov svjetskog prvaka s pobjedom na Velikoj Nagradi Japana. Nizozemac je u uvjerljivom stilu došao do nove titule prvaka, osvojio je dvanaest od osamnaest utrka u ovoj sezoni i ima više od 100 bodova prednosti u poretku vozača.

Slična je situacija i u poretku konstruktora. Red Bull ima veliku šansu osigurati konstruktorsku titulu tijekom aktualnog vikenda u Austinu, što bi im bilo prvo konstruktorsko prvenstvo još od 2013. godine. Međutim, u proteklim se tjednima pojavila mrlja na fantastičnu Red Bullovu sezonu; otkriveno je kako su Bikovi prekoračili dozvoljenu potrošnju u 2021. i time prekršili pravila takozvanog budget capa.

FIA još uvijek nije odlučila kako će kazniti Red Bull, koji ipak tvrdi da nisu prekoračili budget cap. Cijela situacija potaknula je veliku priču oko paddocka, a generalno mišljenje većine vozača je da bi oni koji krše pravila trebali biti kažnjeni.

Jasniju poruku šalju šefovi momčadi, prvenstveno Toto Wolff, koji traži sankcije za prošlogodišnje rivale njegovog Mercedesa. Fernando Alonso komentirao je da ova situacija nije ništa novo u sportu, s obzirom na to da vodeće ekipe uvijek traže prednost u pravilima i sivim zonama.

“To je oduvijek dio F1. Tek nedavno je uveden budget cap, ali oduvijek su postojale stvari u aerodinamici gdje bi se mogle pronaći neke sive zone.”

“Oni koji osvajaju prvenstva uvijek iskorištavaju te sive zone. Onda ostali konstruktori kopiraju tu stvar, eventualno dođu na istu razinu i onda zabrane tu stvar nakon jedne ili dvije utrke.”

Fernando Alonso

Alonso je za primjer uzeo i Ferrarijev motor iz 2019. godine.

“Ferrari je, mislim, pobijedio na dvije utrke u 2019. s nečime za što svi znamo da nije legalno i ništa se nije dogodilo. Zadržali su te pobjede, nevjerojatno.”

“Zamislite da su osvojili prvenstvo u 2019. s takvim motorom. Veoma je teško i trebamo se oslanjati na ljude koji imaju autoritet i vjerovati im.

Fernando Alonso

Objava Alonso o Red Bull skandalu: Oduvijek su postojale sive zone pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić