Kaotična utrka u Australiji još će danima biti tema razgovora u svijetu Formule 1, pogotovo odluke oko prekida utrke. Iako je dvostruki svjetski prvak, Max Verstappen, većinu utrke proveo u vodstvu, put do pobjede nije bio nimalo jednostavan.
Šest krugova prije kraja utrke, Kevin Magnussen se zabio u zid i to u trenucima dok je Verstappen imao sigurno vodstvo pred Lewisom Hamiltonom i Fernandom Alonsom. Nakon sudara, s Haasovog bolida je otpao zadnji desni kotač i krhotine su se razletjele po trkaćoj liniji, što je dovelo do izlaska sigurnosnog automobila, a onda i do crvene zastave, druge u po redu u toj više puta prekinutoj utrci.
Prilikom ponovljenog starta, dva kruga prije kraja, Max je sjajno startao s prvog mjesta i uspio izbjeći kaos koji se događao iza njega. Zbog sudara Alpineovih vozača, Estebana Ocona i Pierrea Gaslyja, na skoro istom mjestu gdje je Magnussen imao svoju nesreću, ponovno je odlučeno da se utrka prekine. Šef Red Bulla, Christian Horner je za stranicu Motorsport.com podijelio svoje mišljenje oko događaja koji su obilježili utrku.
“Jako je frustrirajuće kad tri kruga do kraja dođe do crvene zastave i ponovnog starta”, rekao je Horner.
“Kad ste vodeći, od tog trenutka možete samo izgubiti pozicije, ali razumijem želju da se utrka završi pod normalnim uvjetima, umjesto tri kruga vožnje iza sigurnosnog automobila.”
Nakon posljednje crvene zastave, došlo je do zbunjujuće situacije u pitanju određivanja konačnog poretka vozača. S obzirom na to da svi bolidi u trenutku odluke o crvenoj zastavi nisu prošli drugu liniju sigurnosnog automobila, suci su odlučili da će poredak biti isti kao na posljednjem ponovljenom startu. Time je FIA potvrdila presedan donesen prošle godine u Silverstoneu, a na kojeg se u Australiji pozvao Fernando Alonso, nakon sudara s Carlosom Sainzom.
Baš zbog takvih situacija, dolazi do rasprava isplati li se toliko često prekidati utrke, a kako bi se omogućio završetak pod normalnim uvjetima. Iako je u prošlosti među momčadima prevladavalo mišljenje da je bolje izbjegavati crvene zastave, Horner ipak vidi i neke prednosti u takvom pristupu.
“Možda su organizatori uspjeli na brzinu počistiti stazu. Kao i kod svih ovih stvari, uvijek postoji nešto za naučiti”,izjavio je Englez.
“To je nešto o čemu se dosta raspravljalo”, rekao je Horner i pojasnio: “Mislim da je uvijek bolje završiti pod uvjetima utrke, pa ako je organizatorima zaustavljanje utrke omogućilo da kvalitetno počiste stazu kako bi se utrka završila, smatram da je to dobra stvar.”
“Problem je u tome što kada ste vodeći bolid i cijelu utrku imate prednost od 10 sekundi, to odjednom postane velika varijabla koja postaje pomalo lutrija.”
Što se tiče odluke o konačnom poretku, Horner se, kao i Alonso pozvao na odluku iz Silverstonea: “U biti, ovo je bila ista situacija kao u Silverstoneu 2022., bilo je bitno jesu li svi bolidi prošli liniju sigurnosnog automobila”
“Imali smo ogromnu podršku i iz operativne sobe, oni su u mirnom okruženju provjerili sve podatke i na kraju je bilo jasno da nećemo imati ponovni start, već da će utrka završiti u uvjetima sigurnosnog automobila”, zaključio je šef Red Bulla.
Red Bull Australiju napušta s prvom pobjedom nakon 2011., tako da u momčadi mogu biti zadovoljni ishodom utrke, iako je Maxov momčadski kolega Sergio Perez zbog problema u kvalifikacijama u utrci uspio biti tek peti. Austrijska momčad je također povećala prednost u poretku konstruktora na velikih 58 bodova, pa nadolazeću Veliku nagradu Azerbajdžana iščekuju u relativno ugodnoj poziciji.
Što se tiče crvenih zastava, s obzirom na prirodu staze u Bakuu, i ove godine bi mogli vidjeti prekid utrke, kao što je to bilo i prošle godine. Ne smije se zaboraviti da će ove godine u Azerbajdžanu biti vožena i sprint utrka, što će zasigurno povećati mogućnost nepredviđenih situacija.
Objava Horner smatra da je posljednja crvena zastava bila ispravna odluka pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marijan Presečki