Ovog vikenda u fajrunt satima noćnih izlaska dolazi nam VN Australije. Sada je već i više nego jasno da za neku veću napetost u utrci treba “navijati” za pokoji sitni peh u taboru Red Bulla. Možda je vrijeme da i Sergio Perez pobijedi koju utrku, ali ni on, kao ni ostatak grida nisu do sad pokazali tempo vrijedan pobjede.
Carlos Sainz se po svemu sudeći, tj. prema najavama iz njegove momčadi, vraća na stazu nakon propuštanja VN Saudijske Arabije zbog operacije slijepog crijeva. “Svako zlo za neko dobro”, tako je i Sainzova zamjena, mladi rezervni vozač Ferrarija Oliver Bearman, odradio i više od očekivanog te osvojio na kraju sedmo mjesto u utrci u Džedi, izdržavši nalet Landa Norrisa i Lewisa Hamiltona prema kraju utrke.
Ferrari trenutno jedini predstavlja nekakvu prijetnju Red Bullu. Charles Leclerc ima brzine barem za pole position, što je naravno teško i realizirati u utrci pored ovakvog tempa Red Bulla, točnije Maxa Verstappena. Unatoč svim tračevima i pričama oko trenutne sapunice unutar austrijsko-engleske momčadi, jedan od također uključenih aktera uspio je izreći i nešto vezano za utrke:
“Imali smo više degradacije nego što smo očekivali s tvrdom komponentom guma, a Ferrari nam je sve bliže. Na ovoj stazi [Džeda], koliko god to bilo čudno, nije nam bilo lako nikoga pretjecati.”
Helmut Marko
Ferrarijev napredak je itekako vidljiv, a tek ovotjedna treća utrka prvenstva trebala bi pružati prvi potpuni obračun dvaju vodećih momčadi. Podsjetimo, u Bahreinu je Leclerc imao problema s kočnicama, a u Džedi nije bilo Sainza radi spomenutog medicinskog zahvata.
I dok se čini da bi Perez donekle mogao biti savladan, žrtvujući taktiku barem jednog Ferrarija, Max je još uvijek nedodirljiv s klinički čistom vožnjom i potezima. I naravno, vrlo vjerojatno još nismo vidjeli puni potencijal RB20. Ostatak grida može eventualno računati na neku nesreću Red Bulla, ali probušena guma/slomljeno krilo i neželjeni odlazak u boks se za sada čini nadoknadivim za Maxa tijekom utrke.
I ne, nikakva sapunica neće naštetiti ovoj momčad, barem ne ove sezone.
Iza njihovih leđa blisku borbe vodit će Mercedes i McLaren. Upravo je u Džedi lov Hamiltona na Norrisa za osmo mjesto prema kraju utrke pokazao slabosti i prednosti oba suparnička bolida. I dok je Lewis u svojem W15 bolidu uspio pratiti i približiti se Norrisu na ravnim dijelovima staze, kroz brze zavoje Landov MCL38 je praktički nestajao iz Hamiltonovog vidokruga.
Očito bi to trebala biti neka kombinacija oba bolida kako bi se pridružili borbi za vrh, ali ozbiljnijih nadogradnji, skoro za sve momčadi, nema do Imole sredinom svibnja. Mercedes jest potresen odlaskom važnog osoblja iz momčadi, što se donekle i vidi u razvoju bolida. No, i oni su također nekoga “ukrali”, a to je Ferrarijev Simone Resta koji je bio na raznim razvojnim funkcijama bolida unutar Ferrarijeve obitelji motora (i u Sauberu i u Haasu).
McLarenu se opet i još uvijek tepa kako im treba još vremena. Trebalo je to bolje izgledati nastavno na odličan tempo s kraja prošle sezone. Ponovno čekanje skoro sredine sezone za neku veću nadogradnju predstavljat će opet lov na već odmakli Ferrari pa i Mercedes. Već je pomalo i tužno gledati Landa kako još uvijek u karijeri nema pobjedu u utrci, a s trenutnim tempom McLarenovog bolida čini se to još jako daleko.
Aston Martin u rukama Fernanda Alonsa podsjeća na tempo s početka prošle sezone, ali gore spomenuti dvojac nije više toliko loš kao tada. Koliko Ferrari može nešto “ukrasti” Red Bullu, toliko Ferrariju isto može upravo Alonso s Aston Martinom, posebice što se kvalifikacija tiče. Lance Stroll trebao bi biti na izlaznoj putanji iz Formule 1. Dojam je jednostavno “da mu se više ne da”. Tu su još i navodne želje Aramcoja, glavnog sponzora momčadi, koje se odnose na dovođenje Verstappena s Adrianom Neweyom.
Početkom tjedna ekipa s The Race-a objavila je pomalo zastrašujući video koji se bavi Williamsovim načinom razvoja bolida, tj. korištenjem Excela kao alata za praćenje napretka. Pretjerano ili ne, bez suvremenog informacijskog sustava teško će unaprijediti razvoj bolida, a šef momčadi James Vowles je još prije spominjao oko 10 milijuna eura potrebnih za takvo nešto.
Unatoč tome, Williams se za sada čini predvodnik sredine poretka. I Alpine i Sauber imaju puno bolje resurse od Williamsa pa se muče s osvajanjem bodova. Vrlo vjerojatno će to prevagnuti prema kraju sezone, ali lijepo je vidjeti kako Williams s “tako malo napravi tako puno”.
Haas i Visa Cash App RB dolaze u Australiju na ratnoj nozi nakon što je Kevin Magnussen svim silama, ali svakako uspješno, zadržao Yukija Tsunodu iza svojih leđa u Džedi što je omogućilo momčadskom kolegi Nici Hülkenbergu da osvoji vrijedne bodove za momčad. Iako je i sam šef momčadi Haasa Ayao Komatsu priznao kako je Magnussen trebao propustiti Tsunodu ispred sebe nakon što ga je pretekao izvan granica staze, uz pomoć još uvijek blagih pravila Kevin tehnički nije učinio ništa krivo.
Da, 5 sekundi kazne, od kojih se za neke prekršaje ove godine to pretvorilo u 10 sekundi (Magnussen ukupno 20 u Džedi), još uvijek očito nude momčadima dovoljnu marginu da svjesno uđu u prekršaj, dobe kaznu, te pomoću sigurnosnih automobila i sličnih prekida utrka nadoknade kaznu. Pomažu tu još i sama brzina bolida te kao i u ovom konkretnom slučaju, staza na kojoj je teško pretjecati.
Dobar primjer za to također iz Džede je i nesiguran izlazak Sergia Pereza iz bokseva tik prije Fernanda Alonsa. Čista ugroza sigurnosti, ali samo 5 sekundi kazne za Pereza koji bi čekanjem i eventualnim izlaskom iza tada nekoliko sporijih bolida ispred sebe definitivno izgubio više vremena u odnosu na vodećeg Maxa bio pod većim pritiskom od Leclerca.
U svakom slučaju, kazna se ne bi trebala svesti samo na nadoknadu štete, već bi trebala nositi i dodatni teret koji bi potaknuo momčadi na neponavljanje prekršaja. Za sada je to još uvijek veoma blago, te se na kazne gleda kao na burzovni rizik, tj. ulog s eventualnim velikim dobitkom i skoro pa nikakvim gubitkom.
Pirellijeva C5 komponenta guma – najmekša od pet smjesa dostupnih ove godine – imat će svoj debi ovog vikenda u Melbourneu. Mercedesov Lewis Hamilton bio je jedini vozač koji je odradio pravu dugu vožnju s tom komponentom na testiranju u Bahreinu, dok su Williams, Ferrari i Kick Sauber odvozili malen broj krugova što znači da je C5 komponenta za sada nepoznanica. Tu su još komponente C4 (koja se koristila u Džedi) i C3, koja se može vidjeti na gotovo svakoj utrci.
Ovo je mekša kombinacija guma u odnosu na prošlu godinu, a odluka o takvom izboru donesena je nakon analize prošlogodišnje utrke, koja je bila usredotočena na C2 komponentu s 10 vozača koji su uspjeli odvoziti čak 47 od 58 krugova, a tri vozača su odvozila i više od 50 krugova. Podsjetimo, prošlogodišnja Velika nagrada Australije bila je obilježena brojnim prekidima, uključujući tri sigurnosna automobila i tri crvene zastave.
Staza Albert Park sastoji se od 14 zavoja, a nedavno je redizajnirana kako bi bila još protočnija. I dalje je teško pretjecati, iako ne tako teško kao što je bilo u prošlosti. Povijesno gledano, strategija jednog zaustavljanja bila je optimalna opcija, ali ovogodišnji prelazak na mekše komponente to bi mogao promijeniti. Imamo i rekordan broj DRS zona u sezoni, čak četiri!
Satnica je naravno “ubitačna” za naše meridijane, ali nakon utrke se može dalje nastaviti spavati jel’:
Objava Najava VN Australije – Možda kakav kiks Red Bulla? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic